Inlägg från: Turbon |Visa alla inlägg
  • Turbon

Lantlig/Romantisk inredning!

Vilken härlig tråd! Älskar också vitt...

Ett tips angående trappan är att vitolja den. Vi hade en lackad trappa innan men slipade bort det och vitoljade den efteråt. Det finns en speciell olja med vitt pigment i som man använder. Nackdelen är att det blir lite mer omtåligt än om den är målad/lackad men det är helt klart värt det - tycker vi. När det blir smutsigt är det bara att tvätta med golvsåpa. Vi har vitoljat de flesta golv (rätt breda träplankor) i vårt hus och det blev jättesnyggt när trappan blev i samma stuk.

Jag kanske ska tillägga att det bara är själva trappstegen som är vitoljade. Sidorna och räcket målade vi i en gräddvit färg.

• Turbon

Våran lilla familj:
    Hoppas verkligen att trappan blir bra efter slipningen. Visst är det ett riktigt hästjobb att slipa den?! Jag tyckte vi höll på en hel evighet tills det var klart. Fast sedan när slipdammet hade lagt sig så lönade sig allt jobb man lagt ner.

• Turbon

Våran lilla familj: Nej, jag har ingen bild på trappan men jag ska se om jag kan fixa det i morgon. Har aldrig lagt in någon bild på min sida så vi får se hur det går...

Malins79: På Backaplan finns Annorlunda möbler. Jag har inte varit där på ett tag nu men de brukar ha en del fina möbler i vitt och även en del spännande inredningsdetaljer!

• Turbon
    Våran lilla familj: Nu har jag lagt in bilder på vår trappa Skrattande

NyfikenRosa: Vilka härliga träskor. Vill ha!! Räcka ut tungan

I förrgår fyndade jag ett jättesött litet skåp på auktion. Det var aprikost men jag håller på och målar det vitt - såklart! Det är jättefint med typ "pärldekoration" runt dörrarna och är halvrund upptill med ett äpple. Ja, svårt att beskriva men lägger in bild när det är klart. Tänkte gömma stereon i det.

Hörde förrresten Möbelgrossen flyttat från Partille till Holmens i Gbg. Någon som vet om det stämmer?
  • Turbon

Våran lilla familj > Tack! Nej, vi har bara lutat och vitoljat trappan. Vid städning så vitsåpar vi den. Skönt att ni snart är klara så ni slipper allt slipdamm Glad

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!