Inlägg från: Tehe |Visa alla inlägg
  • Tehe

Lantlig/Romantisk inredning!

Hittade hit och hittade min drömtråd. Härligt med fler som har samma smak så man kan byta idéer med varandra. På tal om ILVA så var jag där för första gången i vintras med min mamma och shoppade loss som en tok. Fick knappt plats med allt när vi skulle hem. Hittade köksbordet som vi letat efter överallt så det fick bli en tur med blivande mannen också. Är helnöjd med bordet och jag tycker allt att de har bra kvalitet fast det ibland känns som ett danskt svar på IKEA i pris.

Mitt köksbord heter Paris. www.ilva.se/afdeling/bord/32/matbord&prpage=8&setpage=3&btn_pn.x=7&btn_pn.y=1

• Tehe

Jag har inte tagit några bilder än men ska fixa det snart. Skiva är lackad och där har vi fått en litet skavmärke men förövrigt ingenting och då har vi ändå två smågrabbar. Jag är helnöjd. Ska dock skaffa en vaxduk för att skydda. Är det någon som har något bra tips.

• Tehe

Här händer det verkligen grejer! Jag hänger inte med alls men det är underbart och när jag får tid ska jag sätta mig och läsa igenom allting ordentligt. Man får verkligen tusen tips av er alla!

Har varit i Stockholm och tittat i affärer och där hittade jag äntligen en vaxduk, har letat överallt i Göteborgsområdet. Hittade den på Bruka och önskar verkligen att de skulle vilja öppna en affär i Gbg.

Just nu håller vi på att göra iordning huset på utsidan och det blir SÅÅÅ fint. Ska sätta in foton när det blir klart.

• Tehe

Är det någon som vet var man kan få tag på vita utemöbler i lite äldre stil?

• Tehe

Här händer som vanligt massor. Jag hinner just nu bara in här tidigt på mornarna när lillkillen har vaknat för sen har vi fullt upp med att skrapa huset. Idag ska vi nog äntligen sätta igång och måla. Jippii.

Angående panelmåleri så rekommenderar jag verkligen att man kvistlackar/shellack. Vi har pärlspontpanel i halva huset(hall, kök och sonens rum) och vi har missat några få kvistar och där blir det fula bruna fläckar. Så se till att grunda ordentligt. Men det är så snyggt när det väl är klart. Ska försöka ta lite foton idag och lägga in.

• Tehe

Millface

Jag tror inte att det är särskilt svårt. Mannen (är snickare iof) spikade upp det jättelätt. Det är underbart med en händig karl som dessutom har samma smak som jag

• Tehe

Nu har jag lagt upp lite foton i mitt galleri. Välkommen in. Köksön gjorde sambon av en garderob som han delade på mitten...

Återkommer med mer.

Nublu
    Håller fullständigt med dig. Denna tråd är livsfarlig!

• Tehe

Englavingar
    Mattan är ju underbar. Vi har inte en matta i hela huset men jag börjar bli lite sugen på en till vardagsrummet och den skulle passa perfekt.

Smajla
    Vilket underbart badrumsskåp. Vi ska göra i ordning badrummet till hösten och letar efter något liknande.

Sitter uppe med en liten kille som absolut inte vill sova så äntligen har jag tid att titta igenom tråden. Ni har alla otroligt bra smak!

• Tehe

Jag vet inte om det gjorts tidigare i tråden men jag måste tipsa om bloggen "Lantliv i stan". Hon har underbar smak och ger massor av tips.

lantligt.blogspot.com/

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!