Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej!

Nu har jag följt er en tid, alltså smygläst lite nu och då *ajabaja* men tänkte medge min existens... Hoppas man får hänga med på ett hörn???

Har kikat runt till flera av er och kan konstatera att ni har det jättefint

Jag gillar också den lantliga stilen, men för tillfället är det en blandning mellan många stilar här hemma. Ellere tja.. budgetstilen kanske man kan kalla den Vi håller för tillfället på och bygger ett nytt hus men i gammal stil så just nu frossar jag i alla ideér jag bara ser. Annars så älskar jag också auktioner och loppis men har inte fyndat så mycket på ett tag nu. Det senaste är en gammal sockerlåda som jag sydde ett överdrag till och har som leksakslåda. Tyget är alltså inuti lådan så det är ju lite dumt att kalla detöverdrag iofs... Blev superfint Har en förkärlek för gamla trälådor och dylikt med text på.

Trevlig måndag!

Kram, Skogis

• Skogsstjärnan

Hej!

Har kikat runt till flera av er nu igen utan att skriva något... Förlåt! Ni har alla jättebra smak Ska därför passa på och be om lite hjälp Vi håller på och bygger nytt hus och ska ha en öppen spis i vardagsrummet. Jag hade tänkt mig en murad spis med "vedfack" på båda sidorna om själva insatsen. Alltså skulle det bli lite som en murad bänk samtidigt om ni förstår hur jag menar. MEN. Sen tycker maken att det blir för tungt och tar för stort utrymme så det får jag skippa. Nu ser vi istället på spisar som är ungefär i modell enligt de som finns här: www.camina.se/swe/index2.php och här: www.jotul.se/content/products/ProductArticle____433.aspx

Vilken skulle ni välja? Skulle ni välja någon av dessa överhuvudtaget???? Har också en bild på en mer modern spis som jag tycker är snygg men den hittar jag inte... Stilen i övrigt kommer att vara ganska enkelt med en blandning av lite nytt och lite ärvda saker. Mycket vitt givetvis Själva huset är också i lite gammaldagsstil men med burspråk i vardagsrummet.

Kram, Skogis

• Skogsstjärnan

Hej!

Nublu och Muppet: Tack för era synpunkter på spisarna. Tyvärr hade ni olika förslag på vilken jag skulle välja

Sen en annan fråga. Det är kanske inte riktigt en inredningsfråga utan mer byggnadsfråga, men ni verkar så proffsiga så jag slänger in den här ändå :

Uppe på vinden kommer vi att ha fyra sovrum, allrum samt toalett. Det blir lite snedtak i varje rum, men vägghöjden är ändå runt 1.60 m längst in. Vi kommer också att ha små fönster ut med långsidorna och alltså kommer de att komma nästan i golvhöjd. Nu funderar jag på hur vi skall ordna med garderober (speciellt i vårt sovrum) och jag funderar på om man kan göra inbyggda garderober men lämna tomt vid fönstren. Alltså skulle långsidan under snedtaket ha garderober men framför golvfönstrem lämnar man tomt. Hade tänkt att man kunde ha någon form av myshörna vid ett fönster och någon fin krukväxt vid det andra. Själva garderoben blir då eventuellt i vit pärlspont. Vad tror ni om det? Tror ni att det kommer att se sjukt ut med två "bås"?

Kram

• Skogsstjärnan

Hjälp vad billiga möbler ni har i Sverige. Kikade på sista länken och har reagerat på det innan. Här är allt MYCKET dyrare! Åtminstone så får ni plussa på det dubbla! Nu i helgen är det en jättestor loppmarknad här i trakterna så det blir intressant att se om man fyndar något. Har nog alltid kommit hem med något i allafall... Längtar SÅ!

• Skogsstjärnan

Hm... ok, Juliah, *hoho* vad tror du?

Jag vill ha ett liknande, men har för mig att IKEA inte har det... Vill ha utdragbara lådor nertill men ungefär i den modellen som det där huset hade. Alltså vanligt lantligt, men inte så många skåp utan lådor.

Platsbyggt kök skulle ju vara drömen, men dyyyrt, eller?

• Skogsstjärnan

Ha ha, stavar som en kratta idag

• Skogsstjärnan

Beatrize74: Jag skulle kanske ha haft andra blommor och bytt ut handdukarna.

• Skogsstjärnan

Ska passa på och ge ett litet boktips: Leva med ting från förr av Anna- Lena Einarsson

• Skogsstjärnan

Nublu: Ha ha, så farlig är den inte. Det finns många fina bilder på gamla vita möbler i vita rum

Minns ni förreten glasborden med djur under, typ en säl som håller själva glasskivan på sin fena. DET om ngt är ju 80-tal! *ryser*

• Skogsstjärnan

Hm... ja och jag sitter och funderar hur långt det är över Kvarken dit

• Skogsstjärnan

Puppisen: Du kommer väl ihåg att tvätta det först? Annars går det som med mina linnegardiner som hänger på halvstång om jag häger upp dem

• Skogsstjärnan

Puppisen: Det beror väl lite på bordet... mät och fundera hur du själv vill att de ska se ut! Mina är för breda för det bord jag har nu, men jag skall ha bredare bord när vi flyttar.

• Skogsstjärnan

Hrj!

Brukar läsa lite nu och då här men missar ofta era länkar som ni skriver här. Kanske ni kan fylla på dem i länk-tråden så behöver man inte leta igenom tusen sidor då ni skriver så förskräckligt mycket

Ni har så bra smak allihopa

Själv har jag inte problem med att få maken med på att inreda i vitt. Han säger själv att han vill ha så mycket vitt och ljust som möjligt i vårt nya hus när det blir färdigt Jag tror att jag får bli den som bryter av det vita liiite för att det inte ska bli helt sterilt

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!