Lantlig/Romantisk inredning!
huset i lerum: www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp&service=hemnettogp&caller=main&area=5&tipurl=www.hemnet.se/
huset i lerum: www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp&service=hemnettogp&caller=main&area=5&tipurl=www.hemnet.se/
blir så imponerad av er som månar & fixar.. så snyggt! har ni något tipps på någon bra bok om hur man fixar till möbler med färg, osv? jag har ingen aning ens om vilken typ av färg som ska användas..
vad kul! jag fick ett yankee candle "country kitchen" av min familj när jag var au pair i USA för 10 år sedan:) det pryder fortfarande mitt kök, numera med ett värmejus då originalet brunnit ut:)
oj vad mycket inspiration man får i denna tråd!!!
ni som målar om möbler.. vad använder ni för pensel för att det ska bli snyggt?
juliah,
tack för tipset! ska ha en bredare pensel eller en smalare..? beror på vad man ska måla för ytor oxå förståss..
har inget målningsobjekt just nu men planerar för fullt inredningen i torpet som vi förhoppningsvis ska hyra.. har bara sett det på bild än & väntar otåligt på att de ska höra av sig & säga att vi får komma & titta
Så just nu samlar jag idéer & inspiration
har beställt den här: www.adlibris.se/product.aspx&s=1
kom på en fråga till angående målning..
vilken nyans av vit använder ni till möbler? antar att det inte bara är att gå & köpa en burk vit färg utan det finns väl flera nyanser
tack för alla boktips!
Jag har beställt en bok om knyppling
har sedan 15 år tillbaka haft min gammelmormors knyppeldyna i min ägo & tänkte att jag skulle lära mig att använda den
Amoroso
fin matta! vart är den köpt..?
åh, nu kom jag på att vi haft en gammal, gammal vagga i stugan.. måste kolla om den finns kvar:)
Amoroso
tack för tipset! den var så "lagom vit"
toarullshållaren var dock inte min.. har inte lagt in några bilder än
Amoroso
vart hittade du bilden då..? det måste ha varit i någon annans galleri