-
-
Samla: Tack, det var snällt. Det var inte speciellt svårt (och inte speciellt rakt heller ser jag nu
)
Är så sugen nu på att göra om mer här hemma. Har en del panel att måla om man säger så...
Tyvärr är det ganska långt till inredningsaffärer och dylikt så man får drömma ett tag till. -
Eddan: Fint skåp
-
millface: Har precis målat nyköpt pärlspontspanel och jag körde bara två lager färg och det verkar gå bra. Har även målat över furupanel som vi hade hemma men då fick jag rådet att först ha på kvistlack på kvistarna innan jag målade.
-
millface: Den pärlspont vi använde hade inga kvisthål iallafall så vi bara målade... (Inte vitt utan grått) Furupanelen däremot hade kvistar därav kvistlacket. (Också gråmålad så jag kan inte tipsa om vitfärg tyvärr.)
Appropå olika typer av panel... När vi renoverade vårt "kontor" ville jag ha pärlspont i taket men det tyckte sambon var onödigt eftersom det satt ett rätt nytt tak där. Vi tog iallafall bort en massa garderober och lister och plötsligt ropar sambon till - då har han hittat ett gammalt pärlspontstak under det befintliga taket. Det blev bara till att riva ner takplattorna och chansa på att det skulle vara lika över hela. Det var det dock inte... Så nu är halva taket pärlspont, sen en "fuskbalk" och sen andra halvan bredare brädpanel. Vi bor i ett gammalt hus och tidigare gick tydligen köket dit där pärlsponten slutar och sen fanns en liten kammare med brädpanel innanför. Ganska spännande att se var det slutar när man börjar riva lite i gamla hus -
Samla: www.panelskivan.se kanske?
-
NyfikenRosa: Jag har lånat den på biblioteket (ett par omgångar...)
Är det någon här som använt de schabloner osv. som finns i boken?
-
Ni glömmer väl inte vår vän Ernst kl 21.30 ??!!
-
Fiiin matta!! Jag har stora vita mattor i ett par rum (kontor och vardagsrum) och än så länge går det bra... (Det är i och för sig mattor som lätt går att slänga i tvättmaskinen). Beror ju på lite var man skall ha dem, om det är praktiskt alltså...
-
Det är nog stora gamla vita IKEA - mattor tror jag. Har haft dom i evigheter och de har faktiskt hållt sig fräscha...