Inlägg från: kanelia |Visa alla inlägg
  • kanelia

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej allihopa, nu får jag nog ta och ge mig tillkänna efter att ha lusläst denna tråden hela förra veckan.

Ni är verkligen jätteinspererande!!
    Jättefina hem har ni!
    Ska försöka få tid att lägga in lite bilder och dela med mig av mitt hem med lite senare.
    För tillfället vet jag inte riktigt hur mycket jag vågar greja här för vi ska åka och kolla på ett hus på onsdag. Vårt drömhus med sjöutsikt, inglasad veranda, stor trädgård, nära till fiske och bad och i ett underbart litet samhälle med bara gamla idylliska hus.
    Som ni förstår blev vi upp över öronen förälskade i det! :D

Hoppas jag får vara med i er "lilla" tråd!

• kanelia

Juliah - är dem gjorda i en sån där istärningsgummiform? Riktigt fina, var det svårt?

• kanelia

Englavingar - det låter ju underbart! Vars kan man hitta dem?

• kanelia

Englavingar - Tittade på sidan, ska lägga en beställning snart!

Elisia - vad fint ni har och den där klockan *dreggla* Den vill jag ha!

• kanelia

Jisses vad ni har hunnit skriva så fort man försvinner en stund!
    Vi var och shoppade igår, en jättefin bricka och en tillbringare och så tyg till nya köksgardiner.
    Jag vet bara inte vad jag ska sy för gardiner så jag la in en bild på fönstret, vad har ni för gardiner?
    Helst skulle jag vilja sy en hissgardin men då måste jag skarva tyget och jag vet inte om det blir så bra.
    Bilder finns i galleriet om någon vill hjälpa mig.

• kanelia

Samla - blev det lite som en hissgardin då? Att det ligger i vågor? Svårt att förklara.. du har ingen bild, det låter som det blev väldigt fint iaf!

Amoroso - Tack! Köpte det på Stoff och Stil i malmö.
    Finns tyget som du köpte på rustas hemsida?

• kanelia

Elisia - jag ska kolla igenom sidan och se om jag vågar mig på att beställa därifrån eller om det blir alldeles för dyrt!

• kanelia

Jag är så arg och ledsen nu!Köpte ju ett jättefint tyg till gardiner och hon som klippte till det sa: Glöm inte att det krymper 5% när du tvättar det. Ok, sa jag och så tog jag en meter till för säkerhets skull.
    Slängde in det i tvättmasknen igår men vågade inte tvätta det i mer än 30 grader. Sen när jag tog ut det och skulle hänga upp det såg jag att HEEEEELA trycket är borta!! Så nu sitter jag med fem meter beige tyg!

• kanelia

Jag ska ringa imorgon och fråga, har 30 mil till butken annars hade jag redan vart där och gnisslat tänder!

Jojo - jag har läst lite feng shui, det är kul

• kanelia

Pärla - Ja, det var ju det minsta dem kunde göra iaf! Det är ju en hel evighet till oktober. Annars var den första sängen väldigt fin om man kan pruta ner den lite.

Jen 75 (var det väl??) - Vi hyrde hus ett tag ch det är inte kul att lägga ner en massa tid och pengar på något som inte är ens eget. Lite färg på väggarna är ju kul om hyresvärdarna betalar men inte mer jobb än så.

• kanelia

Är det någon som har en sängkappa och bild på hur det ser ut då? Jag tänkte köpa en och jag hittade nästan en som jag ville ha på ellos. Skulle vilja se hur det ser ut egentligen bara innan jag trycker på beställningsknappen!

• kanelia

Millface - den är jättefin! Tnk bara på att den kan försvinna helt om du sprayar den vit.

Hampo - jag velar mellan det och ett cremefärgat som är slätt fast eg skulle jag vilja ha det i vitt och inte creme men det hittar jag inte.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!