Inlägg från: Puppisen |Visa alla inlägg
  • Puppisen

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej!

Kan tipsa om en otroligt fin butik (här kan man hitta mycket fint som passar ett "lantligt hem", den heter "Centrum för Byggnadsvård". De säljer även per postorder o finns belägen i Gysinge (www.gysinge.nu). Om ni har vägarna förbi titta gärna in i butiken som jag arbetar i, "Krokiga Smedjan" som också finns i Gysinge, vi säljer hemslöjd o konsthantverk. (Lite smygreklam för mitt jobb hihi !)

Så kul att hitta en tråd med så mycket inspiration!

• Puppisen

Idag har jag köpt linnetyg, ska göra tabletter, vad tror ni måttet på en tablett bör vara?

• Puppisen

Skogsstjärna, ja jag ska tvätta dem först. Men det är bara bra att bli påmind för ibland blir man så ivrig (i alla fall jag) när man har ett projekt på gång. Har köpt lite olika linnefärger som jag ska göra sy lite av varje av. Det är sååå kul att sy

Fortfarande ingen som vet  vad måttet på en bordstablett bör vara?

• Puppisen

ja det är sant, tänkte bara om det fanns något standard mått att utgå ifrån. Men självklart är det ju bordet som avgör i slutändan!

• Puppisen

Vill påminna alla om inredning & designmässan i sthlm den 19-22 okt (älvsjömässan). Även på andra orter dock andra datum.

www.hemochvilla.com

• Puppisen

millface, så fina saker du har köpt, vart ligger Fridas gård?

• Puppisen
    Samla skrev 2006-09-06 15:16:27 följande:
    Millface: välkommen in i gänget! Min man köpte dessutom en svart fast jag bad om en grå! Görful! Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    millface skrev 2006-09-06 15:05:05 följande:
    Usch är lite deppig rent inredningsmässigt...Maken har köpt en 42" tv att ha på väggen i v-rummet. Suck!Det förstör ju den gammaldags känslan och den romantiska inredningen.Tråkigt! Jag vill max ha en tv i ett skåp som går att stänga men men jag har väl inget val nu.
    Jag är Dinah skrev 2006-09-06 15:09:33 följande:
    Millface, vi har oxå skaffat en sådan tv men jag tycker de är rätt bra för då slipper man ha en tv som tar plats. Sen köpte jag en dvd med en eldstad som spelar på continue och sprakar så härligt och det blev det rätt mysigt ändå. Fast det var väl ni som köt en fake spis va? Då behöver ni kke inga fler eldstäder. Dvderna finns annars med akvarium oxå om man nu skulle gilla det. Jaghar funderat på att sätta en ram runt vår tv. Typ en stukatur ram i vitt. Vet inte om det är möjligt men det kunde ju kke bli fint!
    Här är en till som har en sambo som har köpt en tv som motsätter mina inredningsplaner, grrrrrrrrr! Vi har nu en tv med vardagsrum brukar jag säga. En sådan där plasmatv som vi ska montera fast på väggen. Vill oxå ha den i ett skåp så man kan gömma den men man måste ju kompromissa med sin käresta, eller använda sin kvinnliga list så blir det nog bra
    Är det någon som har förslag på vad man kan gömma dvd, X-box o andra tråkiga tekniska prylar i? Helst något som man kan ha under tv. (hoppas ni förstår vad jag menar?! )
  • Puppisen
    LillaÄrtan skrev 2006-09-06 16:33:28 följande:
    Samma problem med er ovan när det gäller tvn. Har dock ingen romantisk inredning, men jag skriver iallafall då jag vill ha tips va tusan man kan göra med tv-spel, dvd o sånna saker... Blää va less!Just nu står tvn på soffbordet mot väggen (bild finns i mitt galleri) tills vi hittat en lösning. Tvn ska ju upp på väggen, men kan ju inte sätta dit den förräns vi har nånstans att ställa dvd odyl. Då kommer vår dövilda dotter på 9 månader stå på dvd eller ngt liknande.. ~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
    ja gärna tips........
  • Puppisen
    millface skrev 2006-09-06 18:16:43 följande:
    Vad många som blivit påtvingade en sån tv av maken!!! Då behöver ju inte vi ha så dåligt samvete för att vi smyger in lite romantiska saker i hemmet he he Så här kommer vi att lösa problemet med förvaring av tekniksaker: OBS! Det ska INTE stå något på skänken men det är bara så nu tillfälligt.
    Snygg skänk, ett bra tips! Tack tack
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!