Lantlig/Romantisk inredning!

Alltså...väckarklockor är ju så FULA, men man behöver ju dem i alla fall.
Vad har ni på era sängbord?
Fint vore det med en sådan där klassisk bordspendelklocka (om ni förstår hur jag menar), men de larmar ju inte. Svart plastradio FUNKAR ju bara inte.
NÅgra tips?
Jag har fått beröm för min fina "linneduk"... det är en ljusblå vaxduk med linnekänsla, typ "bäckebölja" stilen. Det är en tygduk i grunden med vaxad så den är bara att torka av. En sådan där textilvaxduk. (Svårt att förklara).
Den har jag sett på Ohlssons tyger, men köpte den faktiskt för 19 kronor metern på en vintermarknad för att ha på sommaren. (Var ute i lite god tid där, men så fick jag den superbilligt också)
Ibland har även Rusta fina saker. Kika på den här fina mattallrikarna med hålkant i gammaldags stil....tycker även om burksetet som finns till höger
http://www.rusta.se/product.asp?produkt=TALLRIK&kategori=Glas+%26+porslin+Husger%E5d&p=80201664
Men är det sant...jag har gluttat här lite då och då och verkligen funnit mig hemma här...men när jag ser att ni verkligen skriver om virkade överkast så tror jag mig ha hamnat på en helt främmande planet som jag alltid längtat till.
Har ju inte ens VÅGAT berätta för mina vänner att jag tycker virkade överkast är så fina!
(Har till och med flera gånger funderat på att virka ett till dotterns säng som hon kan ge vidare i sin tur till sina barn etc. Hon är bara elva månader nu, så jag borde ju ha lite tid på mig)
Nu får ni inte skriva mer på ett tag, jag försöker läsa i kapp här från sidan ett!
Läser om era projekt och samlar ihop alla länker i "Mina favoriter"
(Kommer nog ta ett tag, är bara på sidan 50)
Inspirerad, inspirerad, inspirerad.
Har lusläst den här tråden....(och det är lååångt kvar...har bra kommit ganska exakt halvvägs) och känt ännu mer iver att bli av med furubordet i köket. Det klassiska furubordet, med furustolarna och kökssoffan...i....eeehhh...vad var det för träslag nu i den...jo..FURU har liksom gjort sitt men det är inte ekonomiskt läge att byta ut dem mot något flådigare. Och skulle jag ändå flirta till mig pengar från ovan så skulle jag ändå börja gråta vid första mellisen med småttingarna om det blev minsta repa.
Skulle köpa rengöringsmedel på Överskottet i dag med tösen. Och då fanns den där. Vaxduken med STORT "V". Va? Liksom!
En vaxduk som verkligen skilde ut sig. Tänk er svag turkos som gör de vita detaljerna runtomkring ännu mer framträdande. Ett svagt tryck på i samma turkosa nyans som bara anas genom en annan högglans i vaxet, påminner om vacker blommig spets i mönstret.
Med en orkidée...den blåa duken utbytt på skänken bredvid och nya kuddar, stora vita och svagt ljusblå i kökssoffan som täcker det mesta furut och tre vita små doftljus mitt på bordet så fick vi ett helt nytt kök. Maken steg in genom dörren och sade häpet: "Vad fasiken..ska vi ha fest. SÅ attans snyggt".
Och det här är bara början.
Ska försöka få honom att förstå att stolarna och kökssoffan måste målas om.
"Men vet du en sak...vitt i möbler är ruskigt ute just nu?"
"Du älskling" ropade jag då kärvänligt tillbaka..."Du som har så bra kunskap i mode..när vaaar det egentligen furu var som mest i ropet. Var det 1980 eller 1985? Du som vet"