Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Lantlig/Romantisk inredning!

Oh vilken underbar tråd:) Jag är på jakt efter en grå väggfärg. Aldrig insett hur bra grått passar in i den vita, lantliga inredningen... Me så är det ju detta med att hitta rätt grå nyans...

någon som har lite grått på väggarna hemma och har lust att dela med sig? Den ska inte vara mörk... utan ljusljusljus:)

• enlitenbitkaka

Madicken73:

vad fint ni hade hemma hos er:) Får man fråga vart lpptäcket du hade i soffan kommer ifrån?? DE flesta lantliga lapptäckena är oftast too much men det där va jättesnyggt:)

• enlitenbitkaka

madicken & hampo:

Ja en sån detalj gör ganska mycket för rummets karaktär...det råder liksom ingen tvekan om vilken stil man gillar eller vilken stämning man eftersträvar:)

• enlitenbitkaka

funderar på att måla begynnelsebokstäverna i våra förnamn över vår säng i nya lägenheten... Någon som vet vart man kan få tag på schabloner??!! Någon snirklig fin stil Eftersom min bostav är E så tycker jag det är fint med sådana där rundade E....

Kan inte det bli fint mot en ljusgrå vägg tillsammans med vita möbler och vita sängkläder...?

Tips mottages

• enlitenbitkaka

de flesta av er här har ju vitt, vitt, vitt hemma:)
    Planerar inför vår flytt och har kikat på vita väggfärger och fastnat för nyansen S 0500-N......nåon som har målat med den hemma?? Ska måla en byrå i samma nyans för att kika innan jag drar igång med rollern på väggarna :)

Först ville jag ha S 0502-Y (sthlms vit??) men den blev alldeles för gul

• enlitenbitkaka

LPW:
    Hmm....just det, det har jag inte tänkt på. har valt ut en snygg ljus fondtapet (Ornament från Boråstapeter) och den går precis ton-i-ton med S 0500-N....det var så jag valde:)

Men iofs så är ju inte lägenheten nybyggd så risken finns att snickerierna är gulnade redan....men man kanske ska köra på S0502-Y istället och måla både lister och väggar?!

• enlitenbitkaka

Ska måla om en byrå och en skänk.....båda har en sån här blank ytfinish: www.blocket.se/vi/9271306.htm

Hur har ni andra gjort som målat en sådan möbel vit? Har ni slipat med slipmaskin innan?? Tidigare projekt har jag slipat med sandpapper men de här grejerna är ju ganska stora....

• enlitenbitkaka

Ja alltså det är ingen av dem på bilderna jag ska göra om

Mina är arvegods eller vad man ska kalla det. Just därför är det extra viktigt att det blir bra *ler* Den ena är ett linneskåp/skänk, den andra en vanlig byrå och den 3e en tuuuuung skänk/byrå/skrivbord som den på blocket-bilden ovan....

Therre:
    Kika på loppis!! Oftast tusen ggr billigare där

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!