Inlägg från: Mellismamma |Visa alla inlägg
  • Mellismamma

Lantlig/Romantisk inredning!

Hoppas det är ok att jag tittar in och hänger på i tråden?!

luscious: Åh vad spännande, alternativ 1 (2:a på 74m2 (gammal, högt till tak...) hade jag valt!

Vi håller oxå på leta nytt boende, hus och har hittat ett väldigt fint som är i toppskick, en sekelskiftsvilla som är byggd 1870.

Problemet är priset, SÅ dyr. Så vi står i valet kvalet hur vi ska göra. Och dessutom är det ute på e-bud, kan gå iväg för hur mkt som helst, men grejen är att INGEN har laggt bud ännu...

• Mellismamma

Tackar tackar för varmt välkomnande! =)

smajla: ska se om jag får till ngn länk...

luscious: tror att ingen har budat är pg a det redan höga priset eller att det är ett litet mindre hus (4 rum, 129 kvm).
    Men för oss passar det fint eftersom vi har bara ett barn och inte behöver större.

Åh det vore väl raktiskt att ha nära till jobbet och slippa ta bil/tunelbana eller dyl!

• Mellismamma

luscious: hm knepigt, vet ej vad jag gjorde för fel, är inte så duktig på datorer...lägger in i mitt bildgalleri i stället.
    Så kika gärna in där! =)

• Mellismamma

Luscious: åh duktig du är, hur gör man?! =)

• Mellismamma

Eddan: Ha ha...JA vi har det mysigt här uppe i norr, fast huspriserna börjar likna 08-åttornas =(!

• Mellismamma

Sabika: JA VISST ÄR DET! Nackdelen, om man ska ta upp ngn sån är att det finns inget riktigt kök, men men matplatsen kan man ju ha i allrummet/v-rummet...

• Mellismamma

Vilken respons! =)

JA det är ju det man undrar över, hur stor konkurrens man har. Det har sammanlaggt varit 3 visningar, och mäklaren sa idag att folk ringer heeela tiden. Det jag å gubben undrar mest över är varför ingen laggt bud än?! Första visningen var nämligen för snart 2 vceckor sen...

• Mellismamma

L: Ja, det kanske man kan göra OM huset skulle kunna tänkas bli vårt.

Ngn som vet om det kan vara kök från ikea? =)

Ngn som vill visa sitt hus, har ni i ert galleri?! *nyfiken*

• Mellismamma

Smajla: Ja visst är det, ngt tips för att kunna få det?! *ler*

• Mellismamma

KAn ju tillägga att dem har fixat utvändigt sen bilderna togs, laggt färdig gräsmatta...Så det är trevligare i verkligheten utvändigt än på bilderna...=)

• Mellismamma

smjla: ok förstår!

Ngn annan som har tips på budgivning?!

• Mellismamma

Samla: VA så mkt, var bor du? =) Tack för tipset, det tåls å tänka på, man är ju så rädd för att lägga första budet, men det kanske man ska göra ändå.
    Vi tycker egentligen priset är för mkt och har dessutom ett hus vi bor i dag som vi ska bli av med, men enl mäklaren så ska det inte vara några problem, (har fått det värderat) och har fått lånelöfte på 2 miljoner...men tror detta tyvärr kommer gå iväg för mer...

• Mellismamma

Samla: Åh vad mysigt att bo vid havet! *avis* =)

Ja det är nog sant, alla väntar på att ngn ska lägga. Mmm, får verkligen ta en funderare och se hur vi gör!

• Mellismamma

Pärla: Vad tycker du om "bambu" gardiner då? Vi har sådan i vårt vardagsrum som är inhandlad fr åhlens.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!