Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

btw, hur gör ni när ni patinerar? tar ni o målar o sen när det torkat helt så tar ni med grovt sandpapper eller?

• therre
    Eddan skrev 2006-09-06 17:18:13 följande:
    luscious: jag målade om ett furuvitrinskåp för att ha som garderob i barnens rum. Klädde sedan insidan av dörrarna med tyg. Blev nöjd med resultatet, jag var väldigt trött på skåpet som det såg ut innan.
    åh, vad gulligt det var. jag vill oooockså hitta ett vitrin!
  • therre

Okey, på söndag åker jag o hämtar den här TV-bänken (fick övertalat sambon om att vi viiiiisst kan åka 10 mil omväg hem från stugan ). Hrm... Går inte att länka till bidlen, men ligger i mitt galleri / kreativt. Jag ska måla den vit o byta beslag, men hur ska jag göra.. Måste jag slipa den först eller? Antar att den är typ lackad...

• therre

Jag ska måla den vit o byta beslag, men hur ska jag göra.. Måste jag slipa den först eller? Antar att den är typ lackad...
  • therre
    Flatt skrev 2006-09-07 16:17:58 följande:
    There - jag har precis målat en bokhylla o ett vitrinskåp som såg ut precis som din tv-bänk o jag slipade ingenting... lägger ut bilder ikväll så får du se....
    Okey, men är de inte behandlade på något sätt då? Använde du matt färg eller? Jag tror det blir finast? Målade du eller rollade på? Måla blir väl kanske bäst när det är fräst på en del ställen... Åh, hjälp!
  • therre

vi har lite svårt för köket i stugan. i början var vi totalt överens om att vi skulle ha cremevita väggar (det är ORANGE! nu) med grönkulla-gröna skåpsluckor, men efter att ha sett kort från 50-talet när köket var vitt så slängde vi bort den idén... det är jättesvårt. köket är så ljust ändå eftersom det är fönster på tre väggar och den fjärde där dörren är har hallen som släpper in ljus. ja.. vi får se vad det blir av

• therre
    juliah skrev 2006-09-08 08:51:55 följande:
    therre, vad har ni mer för förslag på färger då?
    Vi vet inte alls! Därför hoppas jag om råd Det är verkligen jättesvårt. Jag är ju sååå sugen på grönkulla-grönt...

Tips?
  • therre
    Rut skrev 2006-09-08 11:06:01 följande:
    Oj,oj vad mycekt jag har att läsa ikapp:)Har iallafall äntligen fått färdigt "överdraget" till mitt handfat. Bild finns i mitt galleri. Idé och modell har jag kopierat från någon härinnne, men minns inte vem det var... Kan bara säga att jag tycker att ditt är snyggare...
    Hur har du satt fast det? Är det typ gardin... åh, vad heter det?! Gardinspiral runt om eller?
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!