Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

Samla skrev 2006-09-08 13:41:56 följande:
     Kan meddela att de skall börja med näthandel!!!!!! Kommer igång om ca 2 veckor! Så håll koll!!! Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Är du säker? Så mycket som ni talar om det måste det ju vara nåt
  • therre
    nublu skrev 2006-09-08 09:08:01 följande:
    Ljust grå? Ljust gul (typ vaniljsås)?
    Jag var lite osäker på om inlägget var till mig eller inte Ja, det skulle kanske vara fint med typ vaniljsås-aktigt *hrm, hur man nu säger det till karln som blandar färg * för det är något liknande i hallarna som är ganska mjuk i färgen, och ändå går bra med gronkulla
  • therre

Förresten lånade jag någons idé nu när vi ska göra om tvättstugan. Jag såg att någon hade gjort så i deras tvättstuga att de hade glasburkar till tvättmedel, vilket var fint. Så jag har inhandlat två sådana här...

• therre
    NyfikenRosa skrev 2006-09-08 15:44:19 följande:
    therre skrev 2006-09-08 15:39:40 följande: Förresten lånade jag någons idé nu när vi ska göra om tvättstugan. Jag såg att någon hade gjort så i deras tvättstuga att de hade glasburkar till tvättmedel, vilket var fint. Så jag har inhandlat två sådana här... ååå vilka fina.. vart har du köpt dem? själv så har jag köpt två plåtburkar på ilva som ni kan se i mitt galleri
    Tradera! Haha! 60:- / st
  • therre
    jen05 skrev 2006-09-08 23:59:28 följande:
    Samla: vad söker du på när du är på ebay? allstå romantiska o lantliga saker?vad får man betala i frakt?
    shabby chic brukar jag leta efter o hittar massor!
  • therre
    Samla skrev 2006-09-09 16:31:48 följande:
    Amorosa: jättefint ni har! Gillade speciellt matbordet! Ang ebay, när man först ser allt blir man helt till sig! Men sen börjar man räkna på det, vad frakt blir etc, då blir det rätt dyrt. Från England kan frakten vara 20-40 pund. Från Tyskland lite mindre. Du betalar antingen genom din internetbank eller via paypal (som tar växlingsavgift). Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Kopplar man sitt konto till Paypal kostar det inget extra.
  • therre

idag har jag hämtat tv-bänken så om jag hinner imorgon ska jag förbi till måleriaffären o kolla på färger. måste hitta ett bra handtag/knopp med.

sedan är det att ta itag med tvättstugan! yey.

• therre
    Rut skrev 2006-09-09 11:21:45 följande:
    therre: Jag har helt enkelt limmat fast ett kardborreband på handfatet. Jag använde en limpistol. Sitter fast bra, men går att ta bort när jag har tröttnat.
    Det var ju toppensmart! Får jag kanske låna din idé för senare bruk? Just nu i stugan är duschdraperiet innanför där tvättfatet är eftersom det är en trång toalett med inbyggd dusch
  • therre

jag tycker ni ska visa er tvättstuga o ge mig lite inspiration!

jag har tänkt något sånt här... bruna trallor på golvet så man slipper betonggolvet. en lång bänk som vi har där ska få brunt / beige linnetyg eller liknande undertill där man kan ha smutskläder i korgar eller så...

ovanför bänken ska det vara någon slags hylla med glasburkar där tvättmedel förvaras.

alt. ska det när det hittas in någon snygg smideshylla att hänga handdukar på när man bastar + några sköna o snygga bänkar eller stolar/fåtöljer att relaca i när man badar bastu o vill gå ut o svalka sig...

vad tror ni?

• therre

fast man borde ju få kopiera in bilder för att visa o man kan ju skriva varifrån de kommer. men ja... har man tråkigt kan man ju anmäla meningslösa bilder *s*

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!