Inlägg från: Mystjejen |Visa alla inlägg
  • Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej... Måste berätta om min käre make...

Började fixa i tvättstugan, har ju andra projekt också...sovrummet, kontoret osv.
    Då tyckte han att nu får det räcka med projekt!!!!
    Och så sa han (det här är kul...) "du renoverar nog bara för att du mår dåligt, jag tror det handlar om något annat"... ja!! den store ammatörpsykologen har talat!!!
    Det är för att vi mår dåligt, kanske något i det undermedvetna som gör att vi vill ha ett fint och fungerande hem... Ja han är för söt min man...
    Men nu har jag lagt ner projekt tvättstugan ett tag och sattsar på de andra rummen...
    I alla fall den här veckan...
  • Mystjejen

Jag har haft den stora jysk spegeln och träet i den var jätte dåligt, den ramlade ner två ggr.

Andra ggn gick den i tusen bitar.
    Den lilla är ju säkert bättre iom att den är lättare.
    Ville bara varna lite...kolla först kvalitén...
  • Mystjejen

Har lagt in ek golv i sommarstugan idag.

Ska börja med golv i sovrummet nästa vecka. Så nu ska jag måla om först.
    Tror det blir vitt el beige. Tänkte ha vitt och rött, lite lexington stil...
    Ni som har sängkappor....
    Var har ni beställt? Kvalité? Priser?
  • Mystjejen
    juliah skrev 2006-09-12 22:02:19 följande:
    Mystjejen, jag har en enkel vit kappa från hemtex i bommull, pris minns jag tyvärr inte...
    OK! Är det bra kvalité? Ska gå och kolla på en där imorgon. Tack!
    Kikar in i ditt galleri...
  • Mystjejen

Nu har jag möblerat och fixat igen... Så  nu står sängarna på plats... ett tag i alla fall. Ska lägga in golv och så i nästa vecka. Längtar...

• Mystjejen
    Maja fick denna nu när hon var sjuk...söööt...
    Glömde... Den här söta köpte jag till min lilltjej som är hemma och är sjuk...
    Visst är den söt...(kommer från SIA).
  • Mystjejen
    Samla skrev 2006-09-18 16:52:11 följande:
    Sylt: Tack så mycket! (för grattiset!!! )Kurreburre: verkar som man kan fynda på de där lionsloppisarna, har gått förbi där vi bodde innan, men aldrig gått in! Millface: mm jag med, den tidningen är bara helt super, köpte Lantliv igår för första ggn, men tja Drömhem var bättre.... Så irriterad! Kan fortfarande inte ladda kameran, ingen som "ser" var laddaren är? Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Den ligger i en byrålåda...
    Är såååååå sur!
    Skulle börja med renoveringen av sovrummet idag, men ligger i 29 graders feber.
    Typiskt! Nu skjuts allt upp igen... 
  • Mystjejen
    NyfikenRosa skrev 2006-09-18 18:52:49 följande:
    Mystjejen skrev 2006-09-18 18:50:41 följande: Samla skrev 2006-09-18 16:52:11 följande: Sylt: Tack så mycket! (för grattiset!!! )Kurreburre: verkar som man kan fynda på de där lionsloppisarna, har gått förbi där vi bodde innan, men aldrig gått in! Millface: mm jag med, den tidningen är bara helt super, köpte Lantliv igår för första ggn, men tja Drömhem var bättre.... Så irriterad! Kan fortfarande inte ladda kameran, ingen som "ser" var laddaren är? Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält. Den ligger i en byrålåda... Är såååååå sur! Skulle börja med renoveringen av sovrummet idag, men ligger i 29 graders feber. Typiskt! Nu skjuts allt upp igen...  vaddå är du synsk eller? Snart flyttar jag!
    Nej! inte direkt...men man kan ju gissa...kan ju funka...
  • Mystjejen

Jippie!!! Nu är jag frisk igen och  idag har vi röjt ur sovrummet. Jag har spacklat och grejat så nu är vi igång. Ska köpa golv imorgon (ek) och ev måla om. Har inte bestämt mig än.

Vet inte om jag frågat det förut men:
    Nu är det beige i sovtummet, funderar på att ha det kvar el måla vitt.
    Ska ha lite "lexington stil" mycket rött, vitt och lite blått...
    Vad tycker ni? Ska jag måla eller inte?
    Så undrar jag om ni har något bra tips på taklampa som skulle kunna passa till? (även tips på vägglampa motages ). Funderar på en från Ikea, ska kolla vad den heter...
  • Mystjejen

Glömde...

Rummet är litet och det kommer finnas: vår säng m vit sängkappa, vit rottingfotölj och ett litet bord till den och så ev ett skåp (som kommer döljas av dörren). 
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!