Inlägg från: millface |Visa alla inlägg
  • millface

Lantlig/Romantisk inredning!

Tackar

• millface

Ni som tvekade på att beställa väggord kan gå in i mitt galleri och titta på hur det blev hos mig om ni vill.

• millface

jen05: jag valde orden i vitt (såklart he he) och stilen heter shelley.

Allt som allt med frakt kostade det 314 :-.

therre: Jättesnygga tyger!!!  Vill också ha!

• millface

jen05: synd att bilden på kaffekoppen blev så mörk... Man ser den inte riktigt.
    I alla fall inte på min skärm....

• millface

ÅÅÅ köpte nya Drömhem och trädgård idag...

Massor av fint i den som vanligt!!!

• millface

NR: Nej jag har inte varit där...

Har dom mycket att välja på?

• millface

En akut fråga:

Ni som gjort pärlspont -har ni köpt långa bitar billigt på t ex ByggMax och sågat till själva eller finns det färdigsågade bitar att köpa i finare trä någonstans?

• millface

Är det stor skillnad på trä?

Kvalitetsmässigt alltså?

• millface

Smajla:  Drömhem och trädgård är absolut bäst tycker jag!!

Beatriz74 och Hampo:  Tack för hjälpen!! Nu bär det av till K-rauta!!!

• millface

Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?

Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.

Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet.

• millface
    Madicken73 skrev 2006-10-03 12:41:25 följande:
    millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande: Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet. Ohhh, det var svårt faktiskt! Jag tror att jag hade valt Siri...men de andra ger ju lite stuns till rummet! De är fina alla tre! Hur gjorde du den fina texten på väggen?
    Väggorden har jag beställt på internet www.myfirstroom.se.

Tack så mycket för att ni kollade och gav ert förslag.

Jag tror också det blir Siri den är ju lite mer tidlös och passar till allt. Är rädd att man kanske tröttnar på stjärnorna efter ett tag annars och mattan är ju rätt dyr...

Undrar bara om mattan har lätt att bli smutsig i och med att den är vit och om det i så fall går bort lätt? Mattan går att tvätta i 30 grader i maskinen tydligen.
  • millface

Vet ni var man kan köpa billiga/snygga lampfötter?

Coop forum - har dom?

IKEA har jag redan tittat på...

Den ska såklart vara vit och i lite gammal stil

• millface

Malins: Vi köpte färdigsågad panel och den kostade ca 60:- för ett paket som räckte till 0,58m2 tror jag...

Panelen var 109cm hög.

• millface
    malins79 skrev 2006-10-05 13:29:20 följande:
    Millface: Nu är jag lite trög men hur långt räcker ett paket till, alltså hur många meter motsvarar 0,58m2 på längden om du förstår vad jag menar?!Jag har gravidhjärna och kan inte komma på hur jag ska räkna
    Du kan räkna med 2 paket per meter om panelen är 110cm hög och ett paket räcker till 0,58m2.'
    Uträkningen är svår tycker jag men ta något extra paket.

Någon annan som är bättre på matte och att förklara kanske vill göra ett försök?

Vi köpte i alla fall 8 paket till 4 meter.
  • millface
    Flatt skrev 2006-10-09 08:31:05 följande:
    Hallå...Tänkte börja prenumerera på ett par inredningstidningar och undrar vilka ni tycker jag ska prova...
    Drömhem och trädgård!!!!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!