Inlägg från: Flatt |Visa alla inlägg
  • Flatt

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej tjejer..
    Har mest varit inne och smygläst pådenna sida men nu när sambon jobbat klart i Norge och är hemma i tre veckor så tänkte jag skärpa ihop mig och börja engagera mig i hemmet..

Nu har jag en fråga till er som hållit på ett tag. Ska inreda lilltjejens rum nu och har funderingar på halvpanel och sen en rosa tapet av nåt slag, hittade en med vit bakgrund och rosa snirkliga blommor på. En ganska diskret tapet. Tror ni att detta blir bra. Är lite osäker på halvpanel, att det ska bli för mycket kök. Vad tror ni?

• Flatt

Hej tjejer..
    jag hinner verkligen inte med mig...ni är ju alla så flitiga o skriver varje dag.... =)
    Tänkte skärpa ihop mig o lägga ut lite bilder imorrn..

Köpte iaf skänken jag länkade till igår...., är supernöjd

www.blocket.se/vi/9576877.htm

Mellismamma: jag ser att vi bor i samma stad.... Huset har jag oxå sett är så himla fint, jag skulle behöva vinna på lotto bara =)

• Flatt

Hej...
    Behöver lite hjälp med min panel jag är tänkt att sätta i lilltjejens rum. jag vill ha en romantisk halvpanel men det verkar ju finnas hur många so helst att välja mellan. Vad tycker ni vore snyggast?

• Flatt

Hej
    Jag o min sambo har länge undrat hur vi ska lösa förvaringen av dvd:n och förstärkaren. Eftersom vi har en vägg-tv och gärna vill slippa ha en tv-bänk under Eftersom det blir så trångt mellan tv-bänken och vardagsrumsbordet. Så nu har jag en fundering på att köpa denna bokhylla o ställa bredvid tv:n. Då kan man ju måla den vit och köpa lite läckra vinflaskor så får man både en tv-möbel plus att man kan göra förstärkaren och dvd:n lite "snyggare"

Det blev lite långt och krångligt inlägg men vad tror ni?

www.blocket.se/vi/9399750.htm

• Flatt

Hallå..
    Nu har jag varit och fyndat en bokhylla samtsmå glasburkar som jag tänkte ha kryddor i... Lägger upp bilder senare...

Tror ni att man kan måla med vanlig snicerifärg på lerkrukor.... Fick såna när jag köpte ljung... Vore kul att måla dem vita för de är ju lite tråkiga när dom är brunröda.

Lolanna - Jag tror precis som smajla och nublu att det funkar med mörk säng och vit skänk bara man plockar upp färgerna i andra saker oxå. Kan du inte lägga upp lite bilder, vore kul att se.

• Flatt

Hallå..
    har tyvärr inte blivit några bilder ikväll eftrsom vi haft folk här...eller har kanske jag ska säga. Min sambo har grabbarna här som spelar poker...

Fragglerock - jättefin, jag skulle behöva flytta till ett stort hus eftersom mitt eget är fullt nu, men det finns ju så många fina möbler man vill ha =)

Nä nu ska jag läsa sköna hem och sen sova.... Natti natt

• Flatt

Hallå tjejer...
    kastar ut en fråga ang målning. Nu har jag målat lite möbler men där träfärgen lyser igenom så att det blir gult. Jag har använt kvistlack på kvistarna men det lyser ändå igenom. Det lyser även igenom gult på det "vanliga" träet. Vad gör jag för fel?

• Flatt

Sylt - Jag har målat ett lager med grundfärg sedan två lager med halvmatt snickerifärg. Tror du det behövs flera lager färg?
    Men det luser inte igenom på alla ställen utan mest på kvistar och där jag slipat mest.

• Flatt

Hallå...
    Tänkte börja prenumerera på ett par inredningstidningar och undrar vilka ni tycker jag ska prova...

• Flatt

Hallå flickor...
    Idag har jag målat klart min skänk so jag fyndade för 250kr.... Kommer bilder snart hoppas jag, det är ju lite svårt att få tiden att räcka till med en bebis i huset...

För övrigt så håller min söta sambo på att snickra en skohylla och hatthylla till mig eftersom jag sålt våra hallmöbler =)

Tycker inte ni oxå att det är lite charmigt att man i ett hem inte bara har köpt allt utan blandar med gamla grejer och sånt man gjort sjäv. Våra "nya" hallmöbler kommer man ju se inte är fabtikstillverkade men det tycker jag är lite charmigt... eller?

• Flatt

Hallå igen...
    Jag har en liten fundering ang vårat gästrum som nu ska förvandlas till lilltjejens rum... Själva grejen är nu att vi redan har börjat jobba på en till bebis och blir det som vi tänkt så ska h#n komma nästa höst. Eftersom vi har tre sovrum så kommer då lilltjejen och h#n att få ta vårat sovrum som vi har nu eftersom det är störst och vi det som nu är gästrum men som ska bli hennes eftersom det är litet. Det tredje har min sambos dotter. Frågan är då vad jag ska göra med gästrummet nu. Ska jag välja tapet som vi ska ha eller en som passar Sanna? Hoppas ni förstår dilemmat... är lite svårt att förklara kortfattat och så man förstår....

Om jag ska tapetsera så att det pasar hennenu och oss sen så är jag jättetacksam för tips.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!