Inlägg från: NyfikenRosa |Visa alla inlägg
  • NyfikenRosa
    musli skrev 2006-09-10 12:22:00 följande:
    Det här ska jag köpa! 200:- för ett ooootroligt vackert piano! Hoppas det inte kostar miljaders miljarder att få det stämt och iordning, iofs så är det ju ett sååå billigt piano att det är värt pengar att göra iordning det! Det är tillverkat 1880! //heavy metal-mamma...
    ååååååå vad fint!

lite inspiration med vad man kan ha på pianot http://www.skonahem.com/rostaochvinn/hem_nr_12006/
  • NyfikenRosa

tycker att många har åsikter om vad som är lantligt och snyggt men när man tittar in i deras hem så stämmer ingenting med vad de påstår att de gillar. Är det drömmar de skriver om här då? Och vart är alla saker de påstår att de älskar?!

• NyfikenRosa
    NyfikenRosa skrev 2006-09-10 20:12:23 följande:
    tycker att många har åsikter om vad som är lantligt och snyggt men när man tittar in i deras hem så stämmer ingenting med vad de påstår att de gillar. Är det drömmar de skriver om här då? Och vart är alla saker de påstår att de älskar?!
    vill tillägga att mitt hem är nerpackat pga av flytt
    men sen kommer jag stolt visa upp mitt hem...
  • NyfikenRosa

självklart så kanske inte alla har råd med att ha sina drömhem, men jag förknippar stilen romantiskt med ärvda saker, loppisprylar och ikea...

• NyfikenRosa

jag vet.. jag är bara nyfiken på hur alla tänker...

• NyfikenRosa
    Sylt skrev 2006-09-11 19:54:02 följande:
    Tack En fråga! Jag är på jakt efter en "glasburk med lock" att ha värmeljus i. I helgen såg jag ett praktexemplar i en affär, men en annan tjej () hann före mig. Damen i butiken meddelade att det var den sista och kallade det för en "lockpokal" (?) - ett ganska bra namn. Det var som ett stort glas (ca 30cm) på fot med ett lock med som hade en knopp (aargh, vad svårt att förklara). Finns det någon som vet vart jag kan börja leta.....?
    vilken tajming... kolla in i vita tråden!
  • NyfikenRosa
    Mystjejen skrev 2006-09-13 22:23:43 följande:
    Glömde... Den här söta köpte jag till min lilltjej som är hemma och är sjuk... Visst är den söt...(kommer från SIA).
    ååå... den va söööt!
  • NyfikenRosa
    77a skrev 2006-09-16 23:04:53 följande:
    jippi, måste bara säga att nu finns de upplagda skålarna som jag jagat på nätet, var helt desperat igår!! haha... när jag la ut frågan och flera inlägg fanns det bara den olivgröna skålen men nu finns allt!!! dagens tips för er som gillar fint porslin, kolla på inreda.com och Delicious by Rice under glas och porslin!!!! måste beställa nu!! Go kväll!! ;)
    gamla virkade är ju finast.. kolla hemma hos någon äldre släkting... annars kanske Indiska har?
    Snart flyttar jag!
  • NyfikenRosa
    jen 75 skrev 2006-09-16 23:23:12 följande:
    tack för tipset! gick in på indiskas hemsida & kollade.. har inte hunnit kolla så mkt än men vilken glad överaskning att deras sida förbättras så mkt! nu kan man se mkt mer av deras sortiment
    kolla in lite lantligare butiker.. eller du... kolla på tradera.... det finns en del där
    29/9 är det flytt!
  • NyfikenRosa
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-18 14:15:57 följande:
    www.tradera.com/auction/aid_32763385www.tradera.com/auction/aid_33170960www.tradera.com/auction/aid_33046819Lite Tradera-tips By the way...ingen som vet vart jag kan få tag på en vit sängkappa till en 160-säng? Det ska vara en rak model utan "rysch-pysch"....Ellos har men den finns bara i rött/beige/blått.....Gärna till err hyffsat pris!                                                               ♥
    kolla åhlens?
    Snart flyttar jag!
  • NyfikenRosa

Millface!

Har du varit på miljögården i Lund ? Är det värt att åka dit?

Snart flyttar jag!
  • NyfikenRosa
    Mystjejen skrev 2006-09-18 18:50:41 följande:
    Samla skrev 2006-09-18 16:52:11 följande: Sylt: Tack så mycket! (för grattiset!!! )Kurreburre: verkar som man kan fynda på de där lionsloppisarna, har gått förbi där vi bodde innan, men aldrig gått in! Millface: mm jag med, den tidningen är bara helt super, köpte Lantliv igår för första ggn, men tja Drömhem var bättre.... Så irriterad! Kan fortfarande inte ladda kameran, ingen som "ser" var laddaren är? Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält. Den ligger i en byrålåda... Är såååååå sur! Skulle börja med renoveringen av sovrummet idag, men ligger i 29 graders feber. Typiskt! Nu skjuts allt upp igen... 
    vaddå är du synsk eller? Flört
    Snart flyttar jag!
  • NyfikenRosa
    Sylt skrev 2006-09-19 18:33:38 följande:
    Jag har varit på Miljögården i Lund. Dyyyrt. Inte jättemkt "vita saker", mer designprylar/möbler. Absolut inte shabby chic! Lite mer elegant och modernt *hoppas på att jag inte blir hängd av deras fans nu*
    hihi... jag med

vilken underbar lexington hörna och vilka fina fårskinnsprylar!
    Snart flyttar jag!
  • NyfikenRosa
    nublu skrev 2006-09-20 22:04:51 följande:
    juliah : Tror inte det tyvärr. Antar att det är med Gant-kuddar som med allt annat; ju närmare Stockholm, desto dyrare är det! Eller så hade de prismärkt fel! Massor av fina smårutiga påslakanset från Gripsholm hade de också för 199 kr/set. Blev toksugen på beiga faktiskt. Hela sovrummet är snart beige!
    de har nog ett rekomenderat pris... 595:- kostar de överallt förutom där du sett dem tror jag! Gråter
    Snart flyttar jag!
  • NyfikenRosa

någon vet om någon snygg klassisk tapet i randigt... brun ska den va!

Snart flyttar jag!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!