Inlägg från: Sabika |Visa alla inlägg
  • Sabika

Lantlig/Romantisk inredning!

Ja. Det var nog det jag tänkte från början men sen har jag glömt av dem... Finns olika "kategorier" med typ köksetiketter, gamla affärsskyltar, klädetiketter osv.
    Såg nu att de är syra- och ligningfria också - perfekt om man håller på med scrapbooking

• Sabika

Här är de jag har... De heter Vintage Labels med underrubriken Peel & Stick.
  • Sabika

Ja... Kul! Såg nu på hemsidan, när jag sökte på etiketter, att de gjort om dem lite så nu verkade de finnas på klippark istället men det spelar ju ingen roll (kanske tom. bättre för de verkade vara fler och billigare)

• Sabika

Fattar inte hur jag skall länka men sök på etiketter på första sidan på hemsidan så kommer det upp flera alternativ.

• Sabika

Ja, måste nog beställa lite fler...  hihi

• Sabika

Jag är nog mer för lantlig stil/amerikansk country än den "helvita" också... Men, det beror väl mest på att vi har en del mörka gamla ärvda möbler som vi inte vill måla om (typ kökssoffan från 1923, mörkbrunt "bokskåp" osv.) Känner dock att jag skulle vilja ha sovrummet i mestadels vitt när vi gör om det så småningom. Det är ju så himla fint med vitt men det skulle kännas opraktiskt för oss att ha det överallt...  

Nu lite råd tack  Har två vita pinnstolar till vårt köksbord och köpte nyligen två ljusgrå till på auktion... Kan man ha det så eller bör man måla de grå vita?

• Sabika

Utan dator i en vecka å nu har jag läst i kapp.... å fått musarm på köpet tror jag
    Himlars vad ni är kreativa hörrni! Kul!

• Sabika

Angående diskussionen om vad som är lantligt/romantiskt... Det är nog så att alla har en egen uppfattning. För mig är det lantliga en blandning av gamla och nya saker med lite gammeldags känsla. Det romantiska är det vita och mer feminina... Drömmen vore ju att skapa ett hem där de två går in i varandra men det krävs tid (och pengar!) + möjlighet att få tag i saker som passar. Bor man som jag ute på lansbygden är det långt till rolig shopping...

Nu en fråga: I vardagsrummet är det någon slags klickgolv (tror jag) i furu. Det är slipbart så det är inte ett sån't där tunt golv (åh, vad bra man är på att förklara... ) Tror ni målarexperter att det går att måla vitt eller MÅSTE man slipa först (såå tråååkigt).

Har också tänkt måla om vår gillestuga (och då menar jag GILLESTUGA från 70-talet med helpanel i tak och på väggar = riktig bastukänsla!) men, skall man ha samma vita nyans på golv och tak??  

• Sabika

therre: Jättefint tyg!

millface: Fiiiint!

luscious: Söt byrå!

Man blir ju så himla inspirerad av er alla duktiga människor så nu i helgen måste jag också göra ett "fixa-ryck" tror jag

• Sabika

Å den här köpte jag när Eddan köpte sin skylt

Madicken 73: Bra idé med "affärstråd" !
  • Sabika

If you wear it you wash it (står det... it:et "simmade ur bild" )

• Sabika

Dagens boktips (har kanske varit uppe på tapeten förr?) Fint till jul av Helene S Lundberg.
    Lånade den på bibblan idag.. lite småpyssel och mys....

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!