Lantlig/Romantisk inredning!
juliah>> Jo, det är jobbigt - men jag lovar att peppa dig sedan när det är eran tur att börja med trapp-slipning !
Hur ser trappan ut nu?
juliah>> Jo, det är jobbigt - men jag lovar att peppa dig sedan när det är eran tur att börja med trapp-slipning !
Hur ser trappan ut nu?
Turbon>> Kikade in på trappan - jättefin!
Har ni vitlutat & lackat den?
Vi håller fortfarande på att slipa våran trappa - men vi räknar med att bli färdiga med den i dag. *längtar*
Är slipdamm i hela huset!!
Jag vill ha ett par lila gummistövlar att ha på mig i trädgården !
Jag funderar oxå på att sätta upp väggord - fick idén från huset i Lerum som vi dregglade över tidigare i tråden ...
Frågan är bara vilken färg & storlek...
Vad tycker Ni? Beslutsångest...
Vägg 1: Över halldörren som är 1 meter bred (väggen ca 1,2 m)
Skall måla Alcros "Tofu" på väggen. Vilken färg på bokstäver (vit?) & vilken storlek? Blir 10x30 cm för litet?
Svårt val!!
Vägg 2: Väggen i trappan som är 1,5 m bred & ca 3 m hög.
Väggen är målad med Alcros "Tofu" & trappan är (snart!) vitlutad.
Vilken storlek & färg?
Elisia>> PRECIS vad sambon sa nyss !
Får se om jag gör så eller beställer. Skall ju bara ha till två stycken väggar... Men håller med om att priserna är sanslösa!
Ja, 10x30 i vitt är nog finast i hallen ovanför dörren. Skall beställa texten "HOME" - men jag är osäker på vilket typsnitt.
Vilket typsnitt skall Du välja? *nyfis*
Men i trappan, på väggen som är 1,5 m bred & ca 3 m hög så blir det nog en större? Funderar bara på vilken text jag skall ha...
"Carpe diem" är ju klassikt, & tänkvärt varje gång man går nerför trappan .
Jag sitter fortfarande och klurar på vilka väggord jag skall beställa från myfirstroom...
Jag tycker, i motsats till Elisia, att "Carpe Diem" är klassiskt & tänkvärt så den skall vi absolut ha i trappan.
Men i hallen? Hade tänkt "HOME", men hellre något svenskt. Ngn som har förslag?
Samla>> Vi har redan "anno 1920" över våran öppna spis... Jättefint! Och klassiskt ... Me like!!
Nää, jag har inga Martha-böcker - men jag skulle gärna vilja ha det! Tråkigt att hennes program går vid kl:13 varje vardag bara... Såååå mkt tips ju!!
juliah>> Jaaa, det har hon ju såklart!!! Tänkte inte på det... Här skall surfas...
Letar oxå tvättkorg... Finns det snygga på Åhlens?
Ngn mer som längtar till jul & alla vita snygga julsaker som väntar...? Jag vet - jag är tokig ! Försökte t.om shoppa boken "Vit Jul" men den hade utgått...