• Rut

Lantlig/Romantisk inredning!

Våran lilla familjs: Jag var också på jakt efter den boken:)

juliah: Snygg lampa!

Här jobbar vi på att komma iordning. Ikväll ska vi få upp tapeterna i sovrummet. Sonen ska nattas om 6 min. Sen ska tapetbordet fram. Bilder kommer så fort vi är klara!

Skulle vilja grunda en stol ikväll också. Få se om orken räcker.

Funderar på om färgen från sovrummet skulle räcka till min lilla passage. Men vad tror ni om sandfärgat till antikbets? Känns som om det kan bli sådär. Blir nog tvungen att köpa mera färg:)

• Rut

millface: Den är slut/har utgått hos bokus, internetbokhandeln, adlibris, saxo.com. Så VAR hittade du den? Vill så gärna ha en!!!

• Rut

NyfikenRosa och juliah: Om jag inte minns fel så kommer Ernst tillbaka i rutan på tisdag.

Själv har jag satt boxen att spela in på Tv4+ varje vardag vid 13.00.Läste här att det var ett bra inredningsprogram då...

Nu har jag uppdaterat i mitt galleri med en stol som jag shoppade på loppis och så en bild på nya tapten i sovrummet. Den är på plats nu. Fixar bättre bilder imorgon. Taket är mycket vitare i verkligheten, men det är svårt att fota med en bygglampa som ljuskälla...

• Rut

Vi satte upp panel i vår gamla hall. Det var inte särskilt svårt. Det var små fästen man skruvade fast i väggen som man sedan hängde sponten på.

• Rut

Har hittat boken "vit jul" idag!!! Helt billig var den inte men det fanns ett par exemplar utspridda på olika Akademibokandlar runt om i Sverige. Så nu väntar jag på mitt eget exemplar...

• Rut

våran lilla familjs: Svarade dig i din gästbok ang. Vit jul.

Jag frågade på akademibokandeln efter boken. De sökte rätt på vilka bokhandlar i Sverige som hade exemplar kvar och så tar de hem en till mig. Det finns alltså ett par exemplar kvar, men det är ingen bok man kan "beställa".

Nu har jag grundat en av mina köksstolar, så imorgon blir det täckfärg på den.

Har köpt tyg till stolsitsarna idag. Tog en runda på Åhlens när jag var var på stan. Så mycket snyggt! Men helt billigt var det inte. Köpte vita tygklädda korgar på Ica Maxi till halva priset (mot Åhlens) istället.

Dags för kvällsfika!

• Rut

Väntar på min bok. Har beställt "romantiskt och stilrent" (hette den väl??) på biblioteket.

Mannen är iväg och skolar in sonen på dagis så jag har passat på att måla en stol och ett hyllplan. Köpte hyllplan och konsoller på IKEA.

Svärföräldrarna kommer på fredag och det vore roligt att ha projekten klara då. Mest för att de tycker att jag är vansinnig som inte vill ha all den vackra furun i huset.....

• Rut

Ja, inte kan jag få för mycket av furu:) I vardagsrummet är det bara fönster, fönsterkarmar, golv, tak, "fondvägg" och trappa. Känns lite som en bastu ibland....

Men trappan har jag snart slipat klart för målning. Taket och väggen är vitlaserade. Men visst är det synd, det som var så fint...:)

• Rut

Måste bara få dela med mig av lite av min glädje.
    Jag har införskaffat mig en slipmaskin! Stackars make kunde inte gärna säga nej i affären när frun tittar bedjande och håller i en slipmaskin. Så nu går det lättare att slipa och då kan jag måla mera!!!!

Ska hinna en stol till innan jag måste börja med middagen.

Min pappa och make håller på att byta tak på jordkällaren så de är sysselsatta ett bra tag till...:)

• Rut

Så mycket fina möbler! Blir också sugen på bordet på Mio, men nu får det vara nog med möbelinköp.

Vilja78: Det finns liknande stolar på www.englesson.com. Har ingen aning om var man kan hitta liknande på andra ställen...

Själv har jag och slipmaskinen blivit kompisar. Jag har slipat 6 köksstolar, 2 kvar. En stol är helt färdigmålad och en blev grundad ikväll. Resten tar jag imorgon.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!