Inlägg från: millface |Visa alla inlägg
  • millface

Lantlig/Romantisk inredning!

Mina vill ha just nu:

* Kristallkrona till vardagsrummet från ILVA.

* Fuskspis till vardagsrummet.

* Vitmålad träpanel till hallen och kökets väggar.

* Romantisk blommig pläd att ha i soffan.

* ALLT från småbutiker som "Hav och Hem"

* Rosa morgonrock från Lexington samt en massa handdukar.

Pust listan blev lång men jag tog inte med allt!

• millface

Samla:

Jag har letat med ljus och lykta efter svenska siter med väggord men bara hittat deras.

Jag ville också ha men de hade inte den färgen eller typsnittet jag önskade så jag letade upp en amerikansk sida www.wallwords.com och mailade dom och dom hade precis det jag ville ha och kunde tänka sig att skicka till Sverige trots att det stod på sidan att de inte gjorde det!!!!

Vet inte riktigt men tror att det skulle kosta ca 300-400 svenska kronor för väggordet "Amor Vincit Omnia" ca 15 cm högt och 138 cm långt.
    Ganska okej pris tycker jag...

• millface

Samla:

Vet inte vad den heter men det är en i helvitt eller en i genomskinlig kristall som jag har tittat på....

• millface

Juliah:

Har inte hittat schabloner som passar någonstans men ser ni det så bara hojta till!

• millface

Ha ha pengar och en händig man var kul!

• millface

Samla:

Har inte fått svar än av dom men det verkar vara det priset inkulsive frakten ja.

Och kostar det "bara" ca 300 så tror jag att det är värt det för mig att få det färdigt eftersom bebis snart kommer och jag inte kommer att ha tid att stå och måla för hand...

• millface

Samla:

Varifrån beställde du?

Vilken färg?

• millface

Gå in på inredning/skabelon...

• millface

Tjejer vad tror ni om det här?

Letar efter en garderob till hallen. Den ska inte vara stor för den måste få plats under trappan där vi nu bara har en tråkig hängare och ett skoställ däringen får plats och allt syns.

Har hittat en på Blocket som är ful som den är i furu men går det kanske att måla den vit??? Kommer det att gå utan att det syns igenom tror ni?

Så kan man klä den med fin romantisk tapet innuti och sätta fina, vita korgar ovanpå?

Tror ni det skulle funka? Hur behnadlar man då skåpet innan målning? Är det mycket jobb?

Här kommer en länk till garderoben:

http://www.blocket.se/vi/8913104.htm?ca=23_11_s

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!