Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

Elisia,

(Alltid vaken från fem, hihihi, vare sig jag vill eller ej, svårt att sova när en liten petar en i ögonen...)

Ja men precis så känns det ibland, att man har lust att börja om på nytt...

Vi ska i och för sig bygga ett litet gästhus så det blir en hel del som ska planeras, grunden är lagd och huset ska resas nästa sommar! Det ska inrymma tvättstuga, kök, allrum, badrum samt ett sovloft!

• juliah

Ja jag är en morgonmänniska till naturen men fem känns ibland lite väl saftigt!

Hmm, har inte betätmt mig riktigt för vad jag ska göra med lakanen ännu, har även en drös med urgamal spetsar som bara ligger. Funderar på att sy överdrag till mina superbilliga sittpuffar från ikea, kanske använder jag dom med lite vitt linnetyg, vi får se!

• juliah

copycat, ja det är svårt att få tiden att räcka till!

Finns det ngn bild som man kan få se på sovrummet?

• juliah

copycat,
    Ska bli spännande att se!

samla,
    Har också haft sådan otur med blocket, ringt och ringt men inte fått tag på ngn, och sen när man väl gör det så har det redan varit sålt. Hoppas det inte är försent när du får tag på männskan!

korall,
    TACK!!!
    hmm, jag drömmer också om en lottovinst, hehe, blir lite svårt kanske när man aldrig spelar eller ens köper en triss!
    Men mycket kan man göra utan en fet budget, ikea, loppisar, målarfärg och fantasi!

Såg att ngn tipsade om Netto, lite otippat är också icamaxi, där finns ofta jättefina zinkkrukor, har fyndat med rosor på och med utstansade hjärtan, jättefin!

• juliah

Japp, dom brukar ha vitt linne men det finns även på åhlens!

• juliah

Ja det vet jag inte, men prova en tygaffär, där brukar det finnas linnetyger i olika tjocklekar.

Jaha, verkar som att alla får kataloger utom jag, ikeas vill jag ju absolut ha!!!

• juliah

Finns netto i sthlm?

Jag efterlyser också lite budgettips precis som samla!

Till jul har jag en mängd härliga ideér men vi får nog hålla oss till sommaren nu...

• juliah

Elisia,
    Så fort nyfikenrosa vaknat till liv så kan hon hjälpa dig med frakten, det har hon koll på!

Och nu får det väl ändå vara slutpratat om ilva va!!!???

• juliah

Uppe med tuppen!!!

Hade lite tid över igår så jag gick ingenom alla länkar med tips, ååå jisses så mycket ljuvligt det finns....ska snart ta tag i arbetsdelen, så fort min man får semester så ska här fixas och donas!

Jag är grymt sugen på lampskärmar med ett tunt tunt tyg, typ i voilé som man snor runt själva skärmen, oj vilken beskrivning, är det ngn som förstår?

• juliah

Samla

Fy fasen vilket snyggt skåp!!! Nu blev alldeles till mig igen... hahaha
    Jag vill också ha ett precis likadant till Noell!
    Vad ska du hänga på knoppen?

Ja du får komma med rapport sen över vad du fyndat!

Jo men det där med stilar, jag tycker egentligen faktiskt att ett hem blir som allra vackrast när man blandar upp det lite, blir personligt och vackert! Gammalt och nytt är så vackert tycker jag!!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!