Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Lantlig/Romantisk inredning!

Nu är nog huset i Lerum sålt!
    Länken fungerar nämligen inte.

Undrar vad det slutade på? När jag kollade igår var 2,3milj kr.

• Sagalin

Jag säger som Juliah måla bordet vitt.
    Spont blir fint. Sen skulle jag nog sy en hel dyna till "rottingbänken/kistan"

• Sagalin

Då ska jag börja kolla efter pärlspont. Jag tror att jag vill har det i vårt sovrum som vi ska göra iordning under hösten.
    Det är det första rummet jag någonsinn tapetserat för 5,5 år sen. I en mörkblå Borosantapet med en "matchande" bård upptill! Jag fattar inte varför bård var så inne för några år sedan.

Dels är tapeten ful och dels har jag tapetserat så dåligt!

• Sagalin

Vilja78: Vi har lånat en slipmaskin av en kompis.
    Den har ett uppsamlingsfilter av dammet som man kan tömma, det är att rekommendera om du ska lipa mycket.
    Det är en Bosch och jag såg i ett reklamblad att den kostade 1000 kr. Mannen har använt den när han slipat om möbler.

Vi köpte en på Jem & Fix för 98kr som nästan ser ut som en "Mauser" men den har vi inte använt när vi har slipat möbler utan när vi bara slipar till något litet.

• Sagalin

Vilken färg skulle ni välja till ett sovrum med körsbärsmelaminmöbler(långt ord)?

• Sagalin

Englavingar: Jag fick mina sängkläder förra veckan och har haft dom i sängen sen i söndags. Dom är lite hårda men det hjälper väl efter en andra tvätt.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!