Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

nej, nu ska jag lägga in blocket på mitt län som startsida!

• therre
    hampo skrev 2006-09-02 23:33:08 följande:
    Jag har tänkt på det länge. Men nu blev det gjort. Har målat den tre ggr. idag, mellan 12 o 21 o den är redan så torr så att jag kunde bädda den. Fast jag sover i den först i morgon.
    Sängen blev jättefin! Men vad använder du för färg? Man brukar ju behöva vänta ungefär 12 timmar väl med lackfärg innan man målar ett till lager?
  • therre

jag vill oooooooockså göra roliga blocket-fynd o måla om! *surar*

• therre
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-03 11:02:33 följande:
    Ska måla om en byrå och en skänk.....båda har en sån här blank ytfinish: www.blocket.se/vi/9271306.htmHur har ni andra gjort som målat en sådan möbel vit? Har ni slipat med slipmaskin innan?? Tidigare projekt har jag slipat med sandpapper men de här grejerna är ju ganska stora....
    Fasiken vad snygg den översta kommer bliiii!
  • therre

alltså... på blocket i hela norrbotten hittar man fasiken inga snygga grejer att göra om ju!

i stugan har vi två jättefina skänkar, men aldrig att jag målar de vita! ena är stort i nåt glansigt trä... typ nån slags fanér misstänker jag som är från 40-talet som jag har sänglinne i och en annan är i oljad ek tror vi som har söta krusiduller o är från slutet av 1800-talet / början av 1900-talet...

• therre
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-03 11:32:57 följande:
    Ja alltså det är ingen av dem på bilderna jag ska göra om Mina är arvegods eller vad man ska kalla det. Just därför är det extra viktigt att det blir bra *ler* Den ena är ett linneskåp/skänk, den andra en vanlig byrå och den 3e en tuuuuung skänk/byrå/skrivbord som den på blocket-bilden ovan....Therre:Kika på loppis!! Oftast tusen ggr billigare där
    Ja, men det finns knappt några loppisar här Tänkte dock ta o tvinga med sambon till återvinningen där de säljer fula gamla grejer
  • therre

förresten... ni som köper möbler o målar om... målar ni allt i samma vita nyans eller har ni olika vita nyanser? köper ni hem en 10-liters hink eller?

• therre
    gemelli skrev 2006-09-03 19:47:49 följande:
    www.carinochcarl.seNågon som vet i vilken färg dom målar sina möbler i?Dom ser lite går/vita matta ut
    ja, den färgen var snygg!
  • therre
    Samla skrev 2006-09-03 19:32:45 följande:
    therre. inte bara potential, urfin!!!! Köp! Precis en sådan har jag letat efter! Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Jag jag tror fasiken jag ska göra det, ligger bara 10 mil härifrån o syrran bor där så hon får nog förvara den där ett tag Jädrans att vi sålde bort kombin!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!