Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Lantlig/Romantisk inredning!

Nu har jag köpt en "stationsklocka" som man säter på väggen från E-bay.
    Drygt 200kr med avgifter det är inte så farligt. Jag ska se om jag kan få en bild på den i galleriet.

• Sagalin

www.ebay.co.uk/

Det var på denna sida som jag hittade min "stationsklocka". Jag sökte på wall clock och då hittade jag denna. Säljaren är från Tyskland och det är ju bra för då blir det ju ingen moms eller tull som det kan bli ibland när man beställer från USA.

• Sagalin

search.ebay.co.uk/search/search.dll&sbrftog=1&from=R10&satitle=station+wall+clock&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postcode&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=

eller kolla här.

• Sagalin

Pärla1: Jag har 8mil till Ullared så det var billigare att beställa från E-bay.

• Sagalin

Det måste du kunna reklamera! Jag tvättar aldrig mina gardiner innan jag syr dem.

• Sagalin

Lilla Ul: Ikea kanske ha sådana krokar, Vi har sådana krokar till vår Leksvik hatthylla.

• Sagalin

Millface: För att vara säker på att färgen fäster så är det bästa att använda sig av häftgrund och måla ett lager med det innan man målar med "vanlig" färg.

• Sagalin

Beatrize74: Det är ingen fara. Jag ska byta min pres. bild snart ändå. Jag vet inte varför jag har den .

• Sagalin

Fru Mmm: Jag tror det skulle bli jättefint att måla det i vitt. Jag skulle börja att grunda med en häftgrund och sen måla med den vita färg ni vill ha. Då behöver du inte slipa innan.

visst är det lite jobb att måla, men man får tänka på att det inte kostar så mycket om man jämför med att köpa nya möbler.

• Sagalin

Millface: Nu är jag lite trög men hur långt räcker ett paket till, alltså hur många meter motsvarar 0,58m2 på längden om du förstår vad jag menar?!
    Jag har gravidhjärna och kan inte komma på hur jag ska räkna

• Sagalin

Flatt:
    Jag har målat nästan alla mina krukor som inte varit vita med vanlig takfärg. Då blir dom matta och fina!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!