Har din bebis skorv?
Men det vore intressant att se på ett ungefär hur vanligt det är.
Vide hade ganska mycket..tills jag smörjde in ahns huvud i en massa olja och drog bort med en lus kam..jäte bra sätt..gud vad fint hans hår blev då :)
hanvar då 7månader
Bästa tipset mot skorv: Gnid in olivolja eller barnolja i bebisens huvud på kvällen. Kamma håret mot hårbotten på morgonen. Jag gjorde den här kuren för två månader sedan och allt skorvet försvann för gott.
Min son har ingen skorv, utan är helt len och fin i hårbotten. Många brukar komentera det och tycka att det är lite konstigt att han inte har något alls.
Så det var mest därför jag tyckte att det kunde vara intressant att se hur det ser ut på ett ungefär.
Bebisar får lättare skorv på vintern, när de har mössa ute. Det har inte med smuts att göra utan kan komma även om bebisen är ren.
Kul att din bebis är skorv-fri, Jessica.
båda mina har haft mycket fick köpa slva på apoteket eftersom inte barnoljan funkade på våra barn. min 2½ åring har fortfarande lite vår bebis får nytt med så snart dags o köra i salvan igen
min son fick när han va 5 månader ungefär, men jag smörjde med olja på kvällen och sen fick han sova med oljan och på morgonen så kammade jag bort allt och duchade av hårbottnen.. fungerade kanon och sen har han inte fått tillbaka det, men jag trodde att det skulle vara svårare för på bvc så sa dom att det kan vara svårare att få bort det på barn som har mycket hår (och det har min son)
Vilma har kvar lite fortfarande (är snart 10 månader), men det ramlar av lite emellanåt, så det försvinner mer och mer. Har aldrig synts speciellt mycket heller för den delen, för hon har haft hyfsat tjockt hår över skorven, så jag har aldrig brytt mig om att bråka med det. Det försvinner när det försvinner.
Båda mina killar hat haft det!