• Johannah Ottosson

    Smekmånad med barn?

    Hur hade ni gjort?
    Hade ni tagit med ert/era barn på er smekmånad eller hade ni lämnat bort dem? Om man ska vara borta i 2-3 veckor och barnen är max 3-4 år?? Behöver råd?

  • Svar på tråden Smekmånad med barn?
  • Oggy

    Vi ka gifta oss nästa vår och för oss är det självklart att barnen följer med. Vi är ju en familj det är ju inte bara jag och min man. Skulle inte kunna ens resa iväg från dem. Men det är ju vi.

  • Johannah Ottosson

    Oggy: Nej jag känner likadant!! Hur gamla är era barn?

  • Oggy

    Noah kommer vara 3 och Oskar 1,5 år.
    Är ni gifta nu ? När och vart ska ni åka?

  • Johannah Ottosson

    Nej vi är inte gifta än men vi pratar lite om när!! Vår son är 6 veckor och vi vill skaffa nästa barn ganska snart. Bröllopsresan går nog till västindien ngnstans. Ni då?

  • Oggy

    Ångrar inte en sekund att vi har tätt mellan våra barn!
    Vi skulle gärna vilja åka till Sorrento och capri i Italien där vi förlovade oss men de är lite kinkiga med barn på vissa hotell och så så vi spanar vidare. New York kanske.

  • Johannah Ottosson

    Ja New York är underbart men jag skulle inte vilja åkadit på smekmånad. Fast alla är ju olika!

  • Angelica77

    Vi åker till Turkiet, Side imorgon och blir borta två veckor - med våra barn. Gifte oss i slutet av Maj så det här är vår smekmånad.
    Skulle aldrig tänka tanken att resa bort så länge utan mina barn. Inte nu när dom är så små (4 och 1 år).

    Som någon ovan skrev så är vi en familj och då är man tillsammans. Fast vi åkte i helgen som var på en liten mini honeymoon till GBG och bodde på fint hotell med massa lyx i två dagar. Jätteskönt att få lite tid själva och framför allt att äta utan barn.

    ...Men nu ser vi bara fram emot att få busa runt i poolen och havet med våra älsklingar.

  • Moonis

    Jag tycker en smekmånad bara ska handla om mannen o kvinnan, har man svårt att vara ifrån en längre period så gör en mini grej för bara er två o en längre semester för hela familjen

  • Amorella

    Åh, vad sugen jag blev nu på bröllop och smekmånad!

    Skulle bara tipsa om precis det som Moonis skrev - en kortare lyxgrej för paret en eller ett par nätter (en miniweekend på lyxigt hotell? en kryssning i lyxhytt eller svit) och sedan en resa för hela familjen.

  • Johannah Ottosson

    Amorella:
    Precis vad jag kom och tänka på med. Satt och funderade på vart man skulle kunna åka på minikryssning? Ngn ide?

  • Amorella

    Jag skulle nog valt Helsingfors eller Tallinn... Två nätter ombord, en dag i land. Lite finare hytt där man kan sitta och skåla i champagne. Och så någon av de bättre restaurangerna med jättegod mat på kvällen. Om jag skulle valt Helsingfors skulle jag nog åkt med Silja eftersom deras färjor är lite roligare än Viking Lines. Riga är nog också fint, men Regina Baltica som går dit är ju inte precis någon lyxfärja (fast ändå trivsam).

    Man kan ju också åka på dygnskryssning till Åland med Birka eller Viking.

  • vivianne

    Har ingen erfarenhet av bröllopsresa med barn, bara utan (vi var inte föräldrar när vi gifte oss) och jag hade nog inte velat ha med barnen. Som så många andra skrivit - ta en romantisk kortare bröllopsresa bara ni två i direkt samband till bröllopet (blir en härlig förlängning av hela "att-gifta-sig-upplevelsen" som ju är jätterolig) och ta den längre familjesemestern separat.

  • Glad

    Ni kan inte åka hela familjen tillsammans med några bekanta/svärföräldrar under 1 vecka typ? så får ni lite egen tid då barnen kan vara med svärföräldrarna någon dag så har ni resten av tiden med familjen. Vi åker troligtvis på bröllopsresa till Sunwings bangtao beach,phuket,thailand.
    Då får vi liten egen tid, medans han är med i barnklubben; ett tips för oss som har småbarn

  • Filttofflan

    2-3 veckor är väldigt lång tid för barn i den åldern. Även för ganska stora barn skulle jag säga att tre veckor ifrån båda föräldrar är lång tid - jag skulle ju tycka att samma period vore väl längre ifrån min sambo och vi är två välfungerande vuxna :) . Men det spelar såklart också in vem som har barnen i er frånvaro och hur nära relation de har.

    Ta en långweekend i samband med bröllopet, ex någon spa- eller herrgårdsvistelse där ni kan få rå om varandra och sedan kan ni ta en längre resa hela familjen? Men då kanske en kan vänta tills barnen är lite äldre också och har mer behållning av resan, och inte heller är lika känsliga för eventuella sjukdomar (beroende på var en reser).

    Grattis till bröllopet! :)

Svar på tråden Smekmånad med barn?