• vimsen

önskar dikt till föräldrar som mist sin bebis

Hej! undrar om det finns nån som har en fin dikt jag kan skriva på ett kort som jag ska ge till en av mina närmsta vänner. De miste sin lilla flicka som blev endast 2 dagar för 2 veckor sen. är lite dålig på att skriva sånt eller man kanske inte ska skriva nåt alls?

• Svar på tråden önskar dikt till föräldrar som mist sin bebis
  • Lilla Mjau

Gå in på Theodors hemsida, där har jag samlat massor av dikter som är fina!

www.blabaret.dinstudio.se

De är utspridda lite överallt :)

Kram
    Anna

Många säger sig ha sett en ängel. Jag har hållit en i min famn...
  • ellionora

Om tårar kunde bygga en trappa ock hjärtesorgen en smal väg. Då skulle jag gå stigen mot himlen ock hämta hem dej igen.

Kanske kan vara nått.Man kan ju skriva om den med nått ord.Lycka till Kram.

• Jozie

tipsar om Vendelas minnessida där finns det massor av fina dikter som jag gråtit floder över.  http://groups.msn.com/vendela
    Jag hoppas du inte tar illa upp Zoieli!? Generad

Det finns en helt underbar bok också som heter Sommarlandet som de säkerligen skulle uppskatta som gåva...ville bara tipsa, jag hade uppskattat den otroligt mkt.

Lycka till! Och jag är uppriktigt ledsen för din vän, hon behöver allt stöd hon kan få nu och för en lång tid framöver så det är bra att du visar att du finns där för henne!

Kram Josefin med ängeln Helix 

En ängel går vid min sida...
  • orzia1

Har en del dikter på min sida

Den friske har många önskningar, den sjuke bara en . Som en katt med nio liv...ska jag ta mig igenom även denna kris
  • Anonym (T)

har en vän som förlorade sitt barn. Fick mkt inspiration från den här sidan.
    En annan dikt som är fin som ej finns med där är:

"Ibland hejdar sig tiden ett slag och någonting alldeles oväntat sker, Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer."

www.geocities.com/melvinthornlund/dikter.html

• såsen

Här kommer en fin dikt till dig

Våra ögon kan tindra
    Våra läppar kan le
    Men sorgen i våra hjärtan kan ingen se

• camben

Jag tycker absolut att du ska skriva. Det är sånt man uppskattar när man förlorat någon. Kram

Camilla med ängeln Agnes
  • vimsen

Tack för alla fina förslag och tips!Ska försöka leta fram nån som passar.

Svar på tråden önskar dikt till föräldrar som mist sin bebis