• MaddeJimmy

spådomar, stämmer dem??

Min sambos farmor spådde min pojkväns kompis för ett par år sedan. Hon spådde honom i taråkort (osäker på stavningen) och hon kunde inte se någon framtid, hon såg bara döden. Ca 2 år senare hängde han sig (om det nu var det han gjorde, min sambo tror att han kan dött på något annat sätt, att någon hängde honom). Killen var rädd för att skada sig och var rädd om sig själv. En tid efter att min sambos farmor spått kompisen så sa hon till min sambo att hon bara hade sett döden. Att han inte hade någon framtid. Och som jag sa, ca två år efter så dog han.
    Tror ni att korten hade rätt??

• Svar på tråden spådomar, stämmer dem??
  • Hella77

Hej!

Svårt att säga! Alla spår ju på så olika sätt.
    Hoppas bara att hon inte sa nåt till den bortgångne killen att hon bara såg döden.

Var rädd om varandra
  • MaddeJimmy

Hella77: givetvis sa hon inte det

• Hella77

Så bra!Glad
    Men det finns faktiskt dom som spår om sånt, så därav min kommentar!

Men hon kanske såg det i korten eftersom det blev som det blev med honom.

Jag beklagar...

Var rädd om varandra
  • Rockelina

Jag tror det kan vara en efterkonstruktion - om hon spådde i tarot då så betyder döden förändring, inte att man dör.
    När den som spår inte kan "se" dig, dvs tolka sig så beror det bara på att du inte är tydlig-lättläst. De måste ju ha nåt att gå på (läser dina tankar när de spår dig och tolkar framtiden utifrån det - är därför samma spåperson kan säga helt olika saker en gång och en annan).

• Multihealer

Hej Rockeline,
    nu tror jag att du misstolkar det MaddeJimmy skriver. Döden finns som ett kort i tarot. Men det är inte det som jag läser i hennes text. Det är att hon tolkat de kort hon fått upp som just döden.

Personligen så berättar jag aldrig om död eller olycka när jag arbetar med dessa energier eftersom det inte är konstruktivt att få veta sådana saker.

Kan du upplysa oss om hur det verkligen gick till MaddeJimmy. Kan du även berätta när i tiden du fick redan på att hon spått och sett detta. Var det för eller efter att han dött. Och varför valde hon att berätta om detta för dig?

Ljus och kärlek
    Kent

• Hella77
    Rockelina:

Jag håller med dig om att Döden i tarot representerar något nytt.
    När Döden kommer upp i mina kort så blir jag glad och förväntansfull.
    "Ut med det gamla och in med det nya" är också en bra beskrivning.

Håller också med om att vissa personer helt enkelt är svårlästa...

Men det där med att läsa tankar osv känner jag inte igen.
    Jag jobbar iallafall inte så och känner ingen som gör det heller.
    Att spå i kort handlar inte om telepati eller att läsa tankar.
    Det handlar ju om, iallafall vad jag har lärt mig, att först läsa ut det korten säger och förmedla budskap som man även tar emot från dom på andra sidan.
    I mitt fall handlar det mycket om känslor, som jag förmedlar...

Kent:
    Jag är inne på samma linje som du.
    Varför berätta något så negativt och sedan låta klienten gå omkring livrädd inför en ev olycka eller död... Det finns det ingen mening med...

Trevlig Sommar allihopa! Glad
    Var rädd om varandra
  • MaddeJimmy

Min sambos farmor sa INTE till honom vad hon såg! Detta sa hon lite senare till min sambo (innan kompisen dog). Jag vet inte när hon spådde honom bara att han hängde sig (eller blev hängd) ca 2 år efter att hon spådde honom. Hon valde att berätta detta för min sambo, varför vet jag inte. Hon berätade även detta för mig i vintras nån gång tror jag. Varför? För att hon vet att både jag och min sambo varit med om att se döda, varit med om oförklrliga saker m.m. Kan oxå tillägga att min sambos farmor är synsk och har bl.a. hjälp polisen att lösa mordfall där de döda tagit kontakt med henne och hon ser ofta döda gå omkring.

• Hella77
    MaddeJimmy: Härligt att hon kunnat hjälpa Polisen!
    Önskar att fler kunde vara så öppna och ta hjälp av medium...
    Var rädd om varandra
  • Multihealer

Tack MaddeJimmy för din förklaring =)

Ljus och kärlek
    Kent

Svar på tråden spådomar, stämmer dem??