• mamyleine

Hur ofta spelar ni familjespel?

Ikväll ska vi spela familjespel. Ett spel som heter kampen mellan kvinna och man (rond 2)   . Ska bli riktigt kul. Ett annat roligt spel är SÅ det kan låta 2 . Vi spelar minst en gång i månaden. Är roligt för det blir ofta en vid tv:n och en vid datorn annars.

Brukar ni spela familjespel? , några tips på bra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta spelar ni familjespel?
  • Hemma hos oss

Hej! Jag tycker att det går i perioder. Ibland spelar vi Monopol varje kväll i en vecka, eller kort flera gånger om dagen. Sedan tröttnar man tills man blir spelsugen nästa gång.
    Tror jag ska tvinga min man att spela lite Hollywood (kortspel) nu! *S*

• mamyleine
    Hemma hos oss skrev 2006-07-11 19:54:11 följande:
    Hej! Jag tycker att det går i perioder. Ibland spelar vi Monopol varje kväll i en vecka, eller kort flera gånger om dagen. Sedan tröttnar man tills man blir spelsugen nästa gång. Tror jag ska tvinga min man att spela lite Hollywood (kortspel) nu! *S*
    Va kul . Kortspel är roligt ^^, .
  • Chetti

Brainstorm är urkul och även Skrupler. Har skrattat mycket när vi spelat dessa spel.

Varje gång vi och min systers familj träffas så blir det en del spelande :) De kommer imorgon och har emd sig "Vem vill bli miljonär" på DVD, ska bli kul att se hur smart man är :)

• Liziz

Det händer. Oftast när vi träffas några kompisar (heter kanske "kompisspel" då )

Boggle och Alfapet är superroliga spel om man inte är så många.
    Trivial Persuit är en klassiker som alltid funkar.
    Cranium är bara bäst! Det är alla sällskapsspel i ett! Både charader, sång, teckning och frågesport. Och playdoh att modellera med!

Sedan finns det ju de klassiska som Så kan det låta, Upp till bevis och Rappakalja, det senare mer för vuxna.

Synd bara att det skall vara så himla dyrt. Cranium som är super kostar typ 500 spänn

• Avalon

Här hemma blir det Monopol, Trivial Pursuit, Så kan det låta eller Rappakalja när tid och lust finns. Det går oftast i perioder.

• Klaar

vi (jag o sambon) spelar några gången i veckan. kul sätt att umgås, det senaste har det blivit mer tack vare semestern lilleman är 15 månader så han kan inte va med ännu så vi passar på efter han lagt sig på kvällen

• lövet2

Just nu mest Chicago. Andra favoriter är Yatzy, Schack, Mathable, Cluedo.
    Är det små barn med, brukar det bli Memory eller Finns i sjön.

• snillis

Röstade "Det händer"
    Innan vi fick barn spelade vi ofta TP på kvällarna, jag och maken, men nu sitter man mest som en zoombie

• äntligen gravid

Röstade på aldrig, men jag skulle gärna vilja, det blir bara inte av.

• Chili

Tyvärr ganska sällan efter vi fick barn, men annars älskar jag frågesporter som TP, Vem vill bli miljonär? Jeopardy, NE-spelet, När&Fjärran. Och Cranium som Liziz tipsade om har jag spelat en gång, otroligt kul!

• Tyche

För mig och sambon går det i vågor. Röstade på det händer.

När vi väl spelar gör vi det ofta men det kan gå ett tag mellan perioderna.

• Ronjah

Tyvärr väldigt sällan, och jag som älskar familjespel..
    Rappa kalja, TP, pictionary alias..ja, listan kan göras lång!

Jag begär ingenting, men jag vill ha allt!
  • Safireee

Åh! Älskar familjespel! Vi brukar bjuda in familjemedlemmar eller kompisar på riktig spelkväll 1-3 ggr i månaden och min favorit är Pictionary. Men sedan spelar vi även Brainstorm, TP, Värsta Språket (tips!!), True or False mm. Igår fick jag "Ticket to Ride" i present. Har redan spelat det två ggr med sambon och det är jätteroligt! Ett rätt enkelt strategispel där man ska bygga tågbanor. Lite i stil med Monopol, Risk och Svea Rike men roligare!

Svar på tråden Hur ofta spelar ni familjespel?