• Majsan81

Ska på maskerad, vad 17 ska jag klä ut mig till?!

Hej alla!
    Vet ej om detta hamnar under rätt inlägg men det var svårt att kategorisera det.

Saken är den att jag och min sambo är bjudna på en 25-års fest i september med maskerad som tema. Jag är inte alls så förtjust i idén men självklart skall vi delta i arrangemanget med våra vänner.

Har någon något förslag på vad man kan klä ut sig till? Jag vet en vän som ska klä ut sig till cowboy med en brun lång klänning, sövlar, ett bälte med pistol och en cowboyhatt. Det är i princip något åt det klädhållet jag är ute efter. Inte sugen på att kliva i en maskeraddräkt utan mer att man klär sig så att man känner sig "fin" och inte alltför bortkommen. hm, knepigt kanske, jag vet ju knappt själv

Taccksam för lite hjälp och rådgivning!

• Svar på tråden Ska på maskerad, vad 17 ska jag klä ut mig till?!
  • Crispie

prinsessa kanske.. ganska enkelt med en snygg klänning, spö, och en krona...Glad

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Lillbulan05

en svart-vit randig klänning och vara pirat kanske

• Sarasnaran

Ja pirat är ju inte så svårt!

En trollpacka kanske?
    En god fé?
    Iprenmannen?
    Någon 80-tals skrud?

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Miamaria77

BEBISAR

Tänk vad roligt med och knäppt med jättestora randiga bodies och stora nappar

Tycker jag iaf

• Miamaria77

Eller kanske inte ändå om ni inte vill vara så tramsiga, kanske prinsessa är bättre då

• bubbli

kebabrulle!
    klä dig i nåt brunt och grönt och vira in dig i folie!

• Banana82

i mitt album finns bild från när jag var på maskerad och var fallen ängel, kanske kan ge inspiration

• Mrs Smith

Jag älskar maskerad, fasen vad kul. Vi brukade ha maskerad varje nyårsafton och också mitt i terminen tills för ett år sedan då alla spreds lite för vinden... men men

Tips Indianflicka: man kan köpa låtsas mockatyg och sy en klänning med pärlor på.
    Discotjej: glittriga kläder och med peruk som ser ut som en afro.

Sheriff: man kan låna farsans gamla trånga sjuttiotals kostym, cowboyboots och köpa en Cowboyhatt och stjärna, finns på utklädnings affärer.

Orientaliskflicka typ magdansös, fast man behöver inte visa magen, man kan ta ett par harembyxor och glittrig topp tunt "skynke" över mun och näsa och han typ av guldprydnad i håret.

Man kan klä ut sig till grekinna från antiken, duger bra med lakan som man fixar så att det sitter bra och bekvämt + guldsmycken i håret.

Har även varit djungel kvinna... haha

Filmfigurer är också bra. Typ Pippi långstrump.

Alla dessa kostymer går att sy själv med väldigt billiga medel. Man behöver ju inte vara ful bara för att man klär ut sig.

Min erfarenhet eftersom jag har varit på så många maskerader är att det är roligare om man har lagt ner lite tid på sin kostym och klär ut sig mycket. Om alla kommer jätte utklädda, vilket är jätte roligt så rycks man liksom med och då brukar man ångra sig om man inte har lagt ner så mycket arbete.

Blev lite långt igen... hoppas du får kul!

• Mrs Smith

Vissa av kostymerna kanske låter fula, men man kan ju alltid göra allting på ett snyggare sätt. Men som sagt de som inte brukar vara så utklädda brukar ångra sig...

• Kalaspuffen

Fluortant kanske? En vit rock och en bricka med plastglas på

• Majsan81

oj vad många förslag ni kom med! Måste fundera lite till då jag fortfarande inte vet vad jag känner för att vara så fler förslag mottages gärna

• Ussen

Ängel kanske? Vit/beige klänning och ett par vingar (finns ju att köpa på varje leksaksaffär). Kanske höga stövlar till om du vill vara en läcker ängel
    Då är du ju både utklädd OCH snygg!

Varium et mutabile semper femina
  • Juniphé

Varför inte som en förrymd fånge?
    Med ngn typ av swettis-dräkt med testen "Tillhör Kumla anstalten" och "Fånge nr. 666"
    Vita flipflops.

Accessoarer: mjukfilad taggtråd som du fäster på tröjan och byxan (baktill), avklippta handklovar. etc.

Medlemsstart: 2004-05-21 16:04:52
  • Julienne

Jag fyller 30 om ett par veckor och har då bjudit in alla våra kompisar på en maskeradfest. Min man tänkte vara Julius Caesar och själv tänkte jag försöka mig på en 1920-tals outfit.

Svar på tråden Ska på maskerad, vad 17 ska jag klä ut mig till?!