• Tropicalisland

Bröstpump-elektrisk eller manuell?

Hej hej, nu är jag i vecka 36 och bara längtar till min bebbe. Försöker förbereda så att jag har allt och undrar nu om det är någon som vet om det är bättre med en elektrisk bröstpump eller med en manuell? Behöver det eftersom jag ibland kommer behöva barnvakt och då är det bra att ha bröstmjölk tillgängligt till min sötnos. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bröstpump-elektrisk eller manuell?
  • siamesen

Alla ganger elektrisk tycker jag.

den manuella satt jag och pumpade och pumpade och pumpade .....etc i all oändlighet..skitjobbigt.

Den elektriska kopplar man bara pa och slappar

• beautifulstardust

vad kostar en sådan??

• siamesen

Jag har hyrt min. Gar att göra fran BB tror jag.

• Petra H

Jag har en Avent Isis (manuell pump) och den fungerar jättebra. Var lite krångligt i början, men nu går det snabbt och är inga problem.

• Tropicalisland

Är det stor pris skillnad då? Vad är mest värt att köpa?

• Petra H

Jag vet inte vad elektrisk kostar, men Avent Isis kostar 495 på apoteket tror jag. Väl investerade pengar enligt mig.

• Borbuleta

Du kanske inte ska lämna första veckan, vänta först tills du fått igång ammningen annars har du ju ingen nytta för din pump om du nu väljer att investerar i en elektrisk.
    Själv fick jag låna en elektrisk på BB för jag donerade mjölk till neo-avdelningen, hade aldrig orkat pumpa manuellt.
    Den fick jag ha i 3 månader.

• magnuros

Jag köpte loss en från BB eftersom jag valde att pumpa i 6 mån så blev det billigare. Hyra från BB kostar annars engångssumma 140-150:- o sedan 11-15kr/dygn... Min kostade 1300:- ngt att köpa men svägerskan hittade en på tradera (exakt likadan) för 500:- som var använd 2 veckor... Elektriskt är super nimmt - istället för att sitta o amma i 30-40 min så pumpade jag ut på 10 min o hon åt lika snabbt, dessutom kunde pappa o andra mata men hon fick ändå "rätt mat"...

Svar på tråden Bröstpump-elektrisk eller manuell?