Inlägg från: 1978nettan |Visa alla inlägg
  • 1978nettan

Vuxenakne, hudvård och smink

jag har mycket problem med finnar, eller rättare sagt stora bölder som e infekterade och gör så himla ont. jag har nu börjat med tetralysal som är antibiotika. jag ska även börja med p-piller, diane, som ska vara bra mot finnar.
    hatar dessa finnar, man blir ju helt knäckt
    jag kan sätta ut en bild i mitt galleri om du vill så kan du se hur jag ser ut i ansiktet.. inte vackert
    mitt råd är att ta kontakt med hudläkare så får dom hjälpa dig.

• 1978nettan

jag har ätit tetralysal ett antal år innan och i början funkade dom jättebra men efter ett tag så funkade dom inte lika bra längre. jag får fortfarande finnar fast jag äter dom (inte stora bölder,tack o lov), men jag får väl vara tacksam för det.
    det finns ett starkare, rouaccotan, men det får jag inte ta eftersom jag har hapatit c

• 1978nettan

nu har jag lagt in en bild. säg till när du kollat klart så jag kan ta bort den igen. jag vill ju inte ha den kvar i mitt bildgalleri

• 1978nettan

vad är PCO? hur fick du reda på att du hade det? jag kanske oxå har det eftersom mitt kommer tillbax hela tiden. vad ska man göra åt det i så fall?

• 1978nettan

jag har testat alla möjliga sorters krämer o salvor men det hjälper inte. tetralysal e det enda jag testat som man äter. det känns som jag måste behandlas med piller som tar bort finnarna innifrån.
    säger man till sin bm att man vill kolla fall man har PCO?

• 1978nettan

okej. men hon kan inte neka mig det?

• 1978nettan

tack för hjälpen allihopa! ni e snälla!
    nu måste jag sova fall jag ska vara människa imorgon. gonatt, sov gott

• 1978nettan

soraya:
    jag testade exuviance under en period förra året och den funkade lite grann men det blev jättejobbigt att hela tiden hålla på rengöra o smörja ansiktet. sen blev det ganska dyrt oxå. man ska ju ha ca 5-8 produkter (kommer inte riktigt ihåg hur många) och var produkt kostar över 300 spänn. så för mig blev det lite väl dyrt + att jag kände att det var krångligt. men det funkade lite grann i alla fall

indianica:
    jag har testat alla möjliga sorter på apoteket genom åren, även Basiron (det e väl den receptfria?) men inget av det har funkat. jag läste en gång på apoteket att man ska uppsöka hudläkare:
    om man har fler än 10 finnar åt gången
    om man har större finnar, dvs. bölder som blir infekterade.
    om man får finnar i vuxen ålder, för då är det inte ungdomsfinnar.
    det stod lite mer oxå, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det stod.
    de receptfria salvorna o krämerna hjälper alltså inte om man har bölder till finnar som är infekterade.

• 1978nettan

princess:
    gud vad jobbigt för dig! du verkar ha lite mer finnar än mig. jag har ju "bara" på runt munnen, hakan och på halsen. har alltid haft det problemet. har aldrig haft det i pannan eller så.
    aberela funkade inte alls på mig

jag ska ringa så jag får en tid till ul för att kolla om jag har PCO. tänk vad mycket hjälp man kan få på fl jag hade nog aldrig fått reda på detta annars...

• 1978nettan

nu när jag har så fruktansvärt mycket bölder o finnar kan jag inte sminka över dom. det gör så fruktansvärt ont så jag kan inte en röra vid dom. så jag får snällt vänta några veckor till tetralysal har hjälpt lite och jag ser "normal" ut igen. folk tittar på en som man vore en alien. jag ser verkligen inte klok ut i ansiktet..

• 1978nettan

du kan äta tetralysal. jag åt det tills jag var i 2:a mån, då jag fick reda på att jag var gravid

• 1978nettan

brolli: vad kostar det då?

clara:
    man får använda tetralysal under första halvan av graviditeten. jag har självmant valt att sluta med tetralysal redan i 2-3 mån båda graviditeterna.

• 1978nettan

jag gick in på www.monave.se o det gick inte..

bimsan: jag använder inte hudvård o smink (puder o foundation) men jag har ändå kraftiga problem med acne!

• 1978nettan
    haha nu gick det att komma in ju
  • 1978nettan

brittney: fick du inte utskrivet tetralysal från en vanlig vårdcentral? det har jag fått många gånger.

bimsan: jag vet inte om kosten förrvärrar min acne. hur får man reda på det? jag äter inte så värst mycket 1-2 ggr om dagen. jag äter väl inte så jättenyttigt men inte heller jätteonyttigt.

• 1978nettan
    ja det kan du. du kan äta tetralysal den första halvan av graviditen. jag har ätit tetralysal till 2-3 mån båda gångerna
Svar på tråden Vuxenakne, hudvård och smink