nettan: nej, jag tror inte hon kan neka dig. Ring till ett gyn och säg att du starkt misstänker att du har PCO. Jag ringde och beställde en tid för enbart detta, sa i telefon att jag absolut måste få veta om jag har det... Men det gick ju hur bra som helst, hon gynekologen var jättesnäll! Hon tog nån slags prover på mig, nåt inifrån, i samband med det där ultraljudet. Detta skickades till ett lab. En vecka senare fick jag se allt på papper, hur mina hormoner ser ut och vilka jag har för mkt av...
Jo, enda hjälpen är ju hormonbehandling. För DETTA. Sen kan man ju ha generellt en aknehud i grunden och även en förändring i follikerna, alltså att huden blir tilltäppt ändå...
Jag verkar ha en kombination av alla dessa varianter: aknehud i grunden (mamma har), översta hudlagret blir tilltäppt för lätt (vet ej vad läkaren kallade detta) och Pco. Har säkert nåt mer också, hehe....
Awsome: åh, jag känner verkligen med dig... Jag använder också olika krämer från läkaren, Aberela, Skinoren och Basiron VARVAT under veckan på natten... Ätit Roaccutan tre ggr. Vet hur problemen känns, man blir ju tokig....
Soraya: Jag har testat Exuviance, men det funkade inte på mig tyvärr... Verkar som att jag inte kan ha dagkrämer med solskydd, deras dagkräm är väldigt kraftig och lägger sig på ytan. Fick massa finnar...