Inlägg från: Danbala |Visa alla inlägg
  • Danbala

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

"Jag säger inte negerboll,har gjort det förr men slutat."

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • Danbala
    såsen skrev 2006-07-12 13:09:02 följande:
    En fråga bara till er som INTE säger negerboll och till er som helt plötsligt ändrar er och säger choklad bollVad är ni rädda för att få ett gäng negre efter er??+ eller.....
    Måste man vara rädd för att ändra sig? Kan man inte ändra sig genom att man lär sig saker och kommer till insikt?
  • Danbala
    hillson skrev 2006-07-12 13:20:14 följande:
    Undrar lite om kokböcker..Ni säger att det står negerboll i era kokböcker,jag har inte sett det förutom i min farmors gamla kokbok..Kanske dax att uppdatera era kokböcker..
    Nämen! Nää! Det är ju de kokböckerna som Nordisk Famlijebok (uggleupplagan) rekommenderar! Du är en sådan där jobbig liberal framåtsträvare som vill förstöra alla fina svenska gamla traditioner va? Samhällsomstörtare! Erkänn!

(Jepp, japp, jopp, jag skämtar - ifall någon till äventyrs inte märker det.)
  • Danbala
    johannajois skrev 2006-07-14 13:29:50 följande:
    Jag menar om jag säger här hemma till sambon, nu går jag och bakar negerbollar. Tror ni då att jag står och tänker "haha, nu ska här göras slavar", tror ni verkligen att jag ens tänker på att jag sagt ordet neger!? Nej det gör jag inte, det är nåt jag säger för att det alltid hetat så för mig.
    Nja, huvudpoängen är väl inte att "om man säger så är man kränkande" utan att "om man säger så kan någon annan uppleva det som kränkande". Din avsikt är inte det viktiga, utan hur ordet uppfattas av andra, liksom.
Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?