När började ni träna era bebisar att ligga på mage och lyfta huvudet?
Undrar när man ska börja träna dem att ligga på mage och lyfta huvudet. Vore kul att höra era erfarenheter!
Undrar när man ska börja träna dem att ligga på mage och lyfta huvudet. Vore kul att höra era erfarenheter!
Min lilla tjej fick ligga på mage då och då enda sen hon var nyfödd!
Första dagen på BB redan, har de fått ligga på mage en stund då och då!
Träna? Mina har legat på mage från början, och en vacker dag började de själva lyfta på huvudet. När de var nyfödda låg de väl bara någon minut, men sedan längre och längre. Jag har alltid lagt dempå mage i första hand och vänt dem bara om de har skrikit.
Mina har legat på mage från första stund - träningen har dom skött så bra själva...
Jaha! Vad förvånad jag bli! Jag trodde inte att de skulle ligga på mage i vanliga fall. Så jag har inte vågat lägga henne på mage på egen hand, bara när jag har hållt i henne och hon har legat på min mage.
Är ni fler som lägger era bebisar på mage ?!?
Hmmm... jag har inte gjort det särskilt ofta. Typ bara när jag rensar näsan från snor med koksalt då ska man först luta huvudet bakåt och sedan låta det rinna ut genom att ha bebisen liggandes på magen. Men han verkar vara rätt stark i nacken ändå. Han tränar ju nacken på andra sätt.
nästan från dag 1, man går ju inte ifrån dem liggandes på mage, sker under uppsikt.
min har sovit på magen sedan han föddes... vägrar allt annat...
Ända från första dagen, hon älskar det. Är nu fyra månader och har börjat dra upp knäna under sig. Hon förbereder sig väl för att krypa.
Nej, de ska inte sova på mage, men när de är vakna kan de vara på mage så mycket de orkar!
Från början
Lyfte huvdet från början.
Vid tre månader tycker han det är roligare att ligga på mage och titta på saker en på rygg.
Vår tjej har också fått ligga på mage lite då och då från det att hon föddes. När hon var riktigt liten och någon enstaka gång hade magknip fick hon även sova på mage, fast då under uppsikt av oss.
Det är bra att låta barnen ligga på mage så mycket som möjligt deras vakna tid, det är ganska vanligt att barn inte gillar att ligga på mage, antagligen för att dom inte är vana små bebisar sover ju faktiskt en stor del av tiden och då är dom ju på rygg. Så det blir ofta korta stunder i taget innan dom klarar att lyfta sig en bit så att dom kan leka även på mage.