• Lilla Wilma

Kinkig 1- åring !!

Jag har en liten prinsessa på 1 år som senaste veckorna blivit hur kinkig som helst, hon sitter och smågnäller hela dagarna, precis som att hon inte är riktigt nöjd. Jag kan knappt gå in i ett annat rum förens hon gnäller, sov rutiner har också ändrats, förut somnade hon vid 19-20 tiden, men nu är hon uppe till 22.30-23.30....Puhhhh!! Ska man ge henne mat så blir hon jättearg om hon inte får kladda först.

Nån mer som har det såhär? Är dom inne i nån specield period i den här åldern? Kan det va tänder på G? Man känner sig ganska så maktlös när ingenting är bra.

• Svar på tråden Kinkig 1- åring !!
  • Vilmas Mamma

Ja, det undrar jag oxå, känns som om Vilma är inne i nån trotsperiod nu. Annars kanske det kan vara några kindtänder på gång, dom är tydligen jättejobbiga att få för barnen. Upptäckte 2 såna på Vilma för några veckor sedan. Man får trösta sej med att det går över, nångång...men det är det värsta med pip & gnäll. Psykar en ganska bra!

• Lilla Wilma

Mmm det gör ju det Kanske kan va kindtänderna då? Ser två små små prickar både där uppe och nere, men hur länge tar det innan dom spricker igenom då, för dom små prickarna har varit där hur länge som helst...

Skönt att man inte är ensam om att ha en liten kinkig busunge

• Minny

Precis så är min son också!!

Han har också blivit kinkig och grinig! Han är snart 1 år, det är som han aldrig är riktigt nöjd, han vill heller aldrig sitta still i knät, utan är rastlös. Tycker också att han fått svårare att sova, vaknar mitt i natten, från att ha sovit hela natten ett bra tag.

Vi får hoppas att det ger sig, tycker aldrig att man riktigt lär sig sitt barn helt, när man tror att man vet hur allt är, då ändras det plötsligt!

• Wilmamamma

Precis som våran Wilma! Hon är nu 13 månader och knärrar mest hela tiden. Vill int sova fast hon är trött, somnade tidigare i egen säng kl 20 nu är hon uppe hur länge som helst.
    Då det är mat skriker hon bara först men plötsligt kan hon börja äta som ingenting.
    Vill upp i famnen hela tiden och när hon är uppe slänger hon sej bakåt och ålar ner igen.
    Jag håller på och bli galen på henne då hon aldrig är nöjd.

• monnie

skönt att inte bara min lille gullunge blir lite ombytt ibland, hoppas det vänder tillbaka snart!!!

• Lilla Wilma

Va skönt att höra att det är fler som har det såhär...kan ju säga att det tar rätt så rejält på krafterna. Hoppas att denna period inte sitter i länge, hur länge har era hållt på? Verkar dom ha tänder på G?

• Wilmamamma

Våran Wilma har varit så här ett par veckor nu. Hon har faktiskt fått två tänder men de har kommit igenom nu och kinkigheten bara fortsätter...
    Hoppas åxå att det snart går över för det tar på nerverna. Kan ju vara en fas i utvecklingen att bli mera självständig. Man måst försöka ta det med ro och hoppas att den gamla goa tjejen snart kommer tillbaka. ;)

• Lilla Wilma

Ja man får väl göra så, min Wilma har åtta tänder 4 uppe och 4 nere, hon har små små vita prickar på kindtänderna, både upp och ner....så det är kanske det som gör ont? Dom är bra busiga dom små liven, ibland känns det som att dom försöker ta kål på en Man får väl försöka coola ner sig och bara hänga med i utvecklingen

Svar på tråden Kinkig 1- åring !!