• Lilla Wilma

Kinkig 1- åring !!

Jag har en liten prinsessa på 1 år som senaste veckorna blivit hur kinkig som helst, hon sitter och smågnäller hela dagarna, precis som att hon inte är riktigt nöjd. Jag kan knappt gå in i ett annat rum förens hon gnäller, sov rutiner har också ändrats, förut somnade hon vid 19-20 tiden, men nu är hon uppe till 22.30-23.30....Puhhhh!! Ska man ge henne mat så blir hon jättearg om hon inte får kladda först.

Nån mer som har det såhär? Är dom inne i nån specield period i den här åldern? Kan det va tänder på G? Man känner sig ganska så maktlös när ingenting är bra.

• Svar på tråden Kinkig 1- åring !!
  • Kickan Kim

Suck.. känner igen mig.. ingenting är bra tycker min ettåring... och jag får absolut INTE gå utom synhåll längre!! Och kanske är dte tänderna som är på väg men alvedonen vägrar han såklart oxå.. han bara spottar ut och sätter i halsen så luktar han sådär gott som alvedon luktar ni vet

• Annica71

Kan tillägga också att så fort Tiffany började ställa sig upp och gå utefter möbler blev det bättre. Jag tror att det är mycket frustration i den här åldern, de vill liksom mer än de klarar av.
    När Tiffany gnäller och jag hör att det är för gnällandets skull så avvaktar jag lite innan jag tar upp henne för ofta får hon syn på något som fångar hennes uppmärksamhet och så slutar hon gnälla. Om inte så försöker jag ge henne något att greja med en stund. Ett tips! En rulle Gla pack hade Tiffany kul med i  35 min igår

Ett annat tips med alvedon om man vill ge det för tändernas skull så behöver man inte låta dom dricka det utan kan ta alvedon på fingret och stryka på där det gör ont så bedövar det istället.

Annica med Tiffany 2005-07-10
  • malin o

Min 20 månaders går jag och bär på jämt och ständigt annars bara gnäller hon. Min rygg är helt förstörd! Jag vet att jag gör fel, men jag står inte ut med gnället!!! Hon är en lättviktare men det blir ändå tungt efter ett tag.

• Lilla Wilma

Åhhhh vilken lättnad- man är iaf inte ensam om detta. Men helt otroligt bara för att jag beklaga mig så mycket igår så sov min snutta 20.00-8.30 och har idag än så länge varit på ett strålande humör

Det är nog som ni säger att det är en blandning av tänder på G, frustration, testar gränser osv....

Hoppas att ni får en gra dag med era små busungar

• Lilla Wilma

Bra ska där naturligtvis stå

• CherstinBovington

Angelina är faktiskt på strålande humör idag med, kryper omkring och underhåller sig själv, och har gjort det hela morgonen!

• Kickan Kim

Hehe.. aa fast det är mest mot febern han får alvedon Vet inte riktigt vart man ska stryka på det då

• Eija77

Här finns det fler som har det som jag!
    Min lilla Telma (född juni-05) är hur kinkig som helst nu för tiden. För hennes del tror jag det är tänderna som spökar. Har gett henne Alvedon på nätterna då hon skriker som värst och det funkar bra. Då får hela familjen sova och Telma själv är mer nöjd, pigg och glad dagen efter också

• rundafrida

hampe är oxå så missnöjd, tror det är en blandning av att inte kunna gå själv, att hans framtänder håller på att växa fram och att han inte får som han vill hela tiden =)

mamma till hampus 05-07-10
  • Lakritsglassen

hej alla mammor med tandproblem..eller ja barnen som ska ha tänder.Flytande Alvedon brukar inte smaka så där himla gott precis men jag kan rekommendera att köpa panoldil flytande istället.Man får en jättebra spruta att ta upp det med och sen smakar den jordgubb(kan ändå ta den där tanden ska komma).
    Så slipper man kladd och en massa extra gnäll:)

Svar på tråden Kinkig 1- åring !!