• Lika

ET, hur många?

Hej hej!
    Ska göra ett återförande av fryst embryo i september och läste precis att det är väldigt få embryon som klarar av nedfrysning och upptining (sophiahemmets länk). Undrade bara om någon här har gjort det och lyckats...?

• Svar på tråden ET, hur många?
  • Pippil8

Hej Lika!

Visst är det så att inte alla embryon klarar nedfrysningen/upptiningen, men bland dem som gör det så är det ganska stor chans att det blir graviditet. Jag kommer inte ihåg någon exakt siffra.

Själv testade jag positivt i går med ett embryo som varit fryst Så går gör det! Lycka till i september!

• Lika

Vad kul! Grattis!!! Men tinar de upp alla man "har i frysen" tills nästa gång tro? Eller tinar de upp ett och sen vet vi inte förrän samma dag som insättningen är planerad? Hur gjorde de med era?

• tesss

Hej!
    Har hört att 3 av 4 klarar upptiningen.
    Hoppas själv på att göra fet i aug.
    Lycka till!

• Pippil8

Man tinar ett åt gången här i Sverige. Det tar mindre än en timme att tina så om ett inte har överlevt så kan man hinna tina upp ett till. Så har jag förstått det i alla fall. Mitt första frysta var 4 celler när det frystes ned och 3 när det tinades upp. Det andra var också 4-celligt och var 4-celligt när det tinades men hann precis innan insättningen dela sig till 6 celler.

• Lika

Tack för svaret! Hoppas det löser sig då...Vi har tre i frysen.

Svar på tråden ET, hur många?