• busmor

Roliga ord som era barn säger!

Jag är lite nyfiken på vilka roliga ord som er barn säger. Min dotter säger "en dö" till mjölk . Min son säger fujjus till smörgås och när han var mindre sa han ballabass till Bamse och dödöj till Byggare Bob.

Skriv gärna ner vilka roliga od era barn säger!!!

• Svar på tråden Roliga ord som era barn säger!
  • FridaE

Min son säjer "döda" vet inte riktigt vad det betyder men han säjer det ofta.
    Han håller på att lära sej ordet fläkt, för han är så hemskt imponerad av vår bordsfläkt men än så länge blir det bara schlää, låter ganska roligt!
    Han är bara ett så för övrigt är inte ordförådet så stort mer än mamma, dä, och gla=glass

• Mumzzan

min kusin ville ha kikamabas med peles när han var liten.. det betydde tydligen grovbrödssmörgås med leverpastej! :)

• lövet2

En av mina flickor var väldigt tidig i talet. Vid 2 år hade hon skapat flera egna ord. En sked hette "sked" när hon åt med den, men "rörommare" när hon skulle röra om något med den. Tvättstället kallade hon "tvättavare" och TV-dosan var en "slåpåare".

• PiaLottan

åååh va mysigt det låter!! Min dotter är bara 9 mån så hon har inte så många ord att uttrycka sig med, men det ska bli såå roligt att
    se vad hon kommer säger....tex min man sa "bakt" om haklapp,
    "tolenon" = volvo amazon och "toketan" =opel rekord ....behöver jag säga att han gillade bilar redan från första ordet...

• Realtiina

Ella säger "mök" om smör.. hur får hon till det?

• tinna

Jakob, drygt tre år försöker sjunga på engelska:

"Haj lo jo ish ibe dish Zlatan Ihahiovish"

"Vånn lamm ohohohoh
    niiin lamm ohohohoh
    geling haa in de naaa" (Temple of love)

Kramar och Ramar!
  • karma5

Tova 3,5 år sa idag:
    hjärnskapning=hjärnskakning

• Stiina

åntitill = en gång till. Allt annat säger hon nästan rent, men "åntitill" har hållit i sig. "Din fina gamla katt" sa hon till vår katt här om dan (från Mamma Mu, kråkan säger "din gamla ko" till Mamma Mu). Sen brukar hon lägga huvudet på sned, och fråga "Hur ere mamma, ere bra?" Hon är lite över 2 år.

• Salmiak73

Min dotter sade när hon var mindre..Pappegeboja, vilket betyder pappegoja.

Svar på tråden Roliga ord som era barn säger!