• enyasmatte

Junibacken för ettåring?

Är det lönt att åka till Junibacken med en 15-månaders kille? Han är ju nyfiken på det mesta och så men jag har aldrig varit på Junibacken så jag vet inte hur det ser ut där.
    hur tar man sig dit från vårt hotell i Globen?

vart köper man Stockholmskortet här på nätet? har tappat adressen dit

andra Stockholmstips för 15-månaders förutom Skansen och Grönan?

*vad gjorde livet innan Wille?*
  • Svar på tråden Junibacken för ettåring?
  • Jalapeno

gå inte till junibacken. Vår "stora" tjej var 17 mån när vi var där och det enda hon gjorde vara att åka rutchkana. Djurgården är bara att knata runt. Finns en lekpark nära estoniamunumentet, bakom vasamuseet, som visserligen är lite trist men kan vara bra som stopp. Sen finns det en lekpark i Rosendals trädgårdar där det ockås är mkt bra fika.
    Blecktornsparken är den enda park med djur innanför tullarna, men den ligger rätt nära globen. Kolla på nån karta.
    Parkleken i Rålis och en fika på kafé kajak och ett bad nedanför är bra sysselsättning. Promenadvägen från stadshuset utmed norr mälarstrand till parkleken är underbar.

Håller med nån som skrev att ni ska passa på att göra det NI vuxna vill göra. Köp mama och kolla in shoppingguiden ;)

• MissLilo

Aquaria är kul för barn i den åldern.fiskmusseum.

Skansekn går oxå hem...speciellt billarna tror ag. :)

Ska själ till kulturhuset, aquaria, skansen(mest frör at åka de där bilarna:)))) som jag fick slita loss dottern fån skrikandes sist. :S, sen hornstill lekplats ska jag pröbva o nån strand is rockholm...så en tredagars utflykt. :)

• enyasmatte

är det i senaste Mama guiden finns?

för en som inte är så hemma i Stockholm, exakt vart börjar promenadvägen från stadshuset utmed norr mälarstrand till parkleken? *skäms*

tack för alla tips! vi skippar nog Junibacken

• MissLilo

i små& stora( grattistidning man kan hämta på barnstäällen)....finns en sommarguide.

• Gela Böle

Barnen börjar mer och mer intressera sig för sånt när de är tre och uppåt...
    Då kan de uppskatta det mera...

Karln min ville att vi skulle fara på kolmården, eller till danmark i sommar, men jag sa nej.
    Bättre att lägga pengarna på ngn annan semseter tripp...
    Och ta sånt när de kan njuta av det, för när de är så små har de inget direkt utbyte av det...

• Mälaröbo

Vid stadshuset tar du färjan som går till Drottningholm. Tror inte det går så många färjor därifrån. Turen tar max 30 min, sen kan man strosa i pareken en stund och ta båten tillbaka.
    Lagom tur för en liten tror jag!!

För att ta sig till Junibacken åker du buss 47 (?) mot Waldermarsudde från Sergelstorg. Eller Djurgårdsfärjan från slussen.

• MissLilo

varning flör den busen!!! 47:an alltså! proppfull. Bussen går var tionde minut.....väntade 40 minuter på att kommma på!!

och inte först i kön som gäller...utan försten på.
    lite av djungelns lagar. '*muttrar*

• Amorella

Endagskryss till Åland med Silja eller Viking? Vår tjej är 14 månader och hade hur kul som helst i leklandet. Och så var ju Mumintrollet ombord!  (Om man åker Silja). Handla lite taxfree, äta gott, kanske mysa på soldäck om det är fint väder...

• jesslin

Ja, ska man gå på vid sergels torg så är det typ kört. Så som sagt djurgårdsfärjan.

• enyasmatte

oj va snälla alla är! tack!

endagskryssning till Åland, det finns alltså kryssningar över dan? jag åkte förra månaden men det var med övernattning, ska kolla deras hemsida....

Svar på tråden Junibacken för ettåring?