Inlägg från: la Demoiselle Snorque |Visa alla inlägg
  • la Demoiselle Snorque

Hejsan allihopa!
    Nu är det så att min man fått jobb (weehoo) här i Luleå. Pratade med min kusin som sa att man kan få förtur på lägenheter om man flyttar från utlandet till sverige när man fått jobb! Vet någon om det stämmer?
    *hoppas, hoppas*

• la Demoiselle Snorque

Kramar till Qutecat! Verkligen tråkigt!

Helen: Vi bor i Finland. Idag har jag ringt runt till alla Lulebo, akelius, norrporten, lindbäcksbygg och på annonsbladet mfl men det finns INGA lägenheter!
    Börjar tappa hoppet nu, fy vad trist det är! Är på skitdåligt humör!

• la Demoiselle Snorque
    Helen: uff jag vet..hertsön, men det lockar inte alls men jag antar att det är sista utvägen om vi inte får något annat! Har bokat tre lägenheter nu, porsön, örnäset och tuna! 2,3 och 5 plats än så länge! Håller verkligen tummarna att någon backar ur
    Min man är inte beredd att köpa något än, han vill testa att bo här på hyra ett tag innan han bestämmer sig
    Vi måste flytta så fort som möjligt, typ 1 sept. Han får börja jobba när som helst och kommer antagligen att åka hit om två tre veckor och bo hos min bror så får jag och tösen komma sen då vi fått lägenhet!

Jag ska ringa David Nilsson direkt nu.

Tjej18: Lycka till!
  • la Demoiselle Snorque

Hejsan..Länge sen jag skrev nåt i tråden. Grattis till alla nyblivna mammor
    Ser ut som att vi blir Lulebor i början på september sist och slutligen. Allt ordnade sig så att vi fick välja mellan alla lägenheter vi bokat
    Min man åker redan imorron, vet inte hur vi ska klara oss utan honom tre veckor men det måste gå!

ha en fortsatt trevlig söndag alla!

• la Demoiselle Snorque

HelenZ: Tack, det ska bli jättekul att flytta hem igen
    Antar att det inte var någon som ville ha lägenheterna..så vi hamnade på första plats på allihop

• la Demoiselle Snorque

Mysiga tjejen
    Det var på tuna, porsön och örnäset.

Ellskling
    Vi valde tro det eller ej, den på Tuna  Helt klart finast och just det området är färdigrenoverat. Lägenheten är stor och även den rätt så nyrenoverad (4 år sedan) och bara en familj som bott där efter det och dom har skött den jättebra.
    Hoppas och tror att vi kommer trivas bra!

• la Demoiselle Snorque

Mysiga tjejen
    Det var en lägenhet på assistentvägen..Får man vara nyfiken och fråga om det är nåt speciellt som hänt på porsön?

Ellskling
    Ja vi hade tänkt dagis för henne, men det blir väl först när hon blir 1. Hon är 9 månader nu. Vi har inte sökt nån plats än, ska göra det när vi flyttat färdigt. Det är så mycket att tänka på nu..pappersgöra i massor!!

• la Demoiselle Snorque

Ellskling
    nej det är ju rätt så nära, kanske får ta en tur med vagnarna sen?! Känner inga i Luleå med barn. Alla kompisar är "party animals"

• la Demoiselle Snorque

Fru Johansson
    Vi tackade nej till lägenheten på porsön och tog en på Tuna istället

Mysiga tjejen
    Ja det händer saker lite överallt nuförtiden. Mamma har haft sitt 4 inbrott i bilen nu på kort stund.

Izali

Vad roligt!!

Nu har min man åkt till Luleå, imorse. Och det känns sååå hemskt att vara utan honom, har lust att hoppa i bilen och åka efter
    Vill inte gå och lägga mig..ensam i en stoooor kall säng. *ryser*

Svar på tråden Luleå del 3