Inlägg från: AugustiBäbis |Visa alla inlägg
  • AugustiBäbis

Luleå del 3

minnapinna: Håller tummarna för att det ska vara på G.

Själv är jag så arg över dessa bristningar. Var så glad över att inte ha fått någon, men sedan när den första kom så har det bara rullat på. Känns inte alls lika kul nu när magen inte är lika fin.... Men men, det är väl smällar man måste ta. *Kastar in bikinin i garderoben*

Det går i alla fall framåt "bara" 46 dagar till BF nu.

Är glad över att jag inte verkar samla vätska än, men har börjat få ont i lederna i händerna.

• AugustiBäbis

Minnapinna: Vilken härlig förlossningsberättelse. Det känns skönt att få läsa trevliga berättesler, där allt gått hyfsat lätt =)
    Hon är så söt lilla Nora!

• AugustiBäbis

QuteCat - Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen! Kram!

Något som hört något av Singela? Nu har det varit tyst ett tag, hoppas att det händer något.

Jag har varit till MVC på morgonen och Bäbben är fixerad. Skönt! Hade misstänkt det eftersom det gjort ganska ont i bäckenet....
    Vi hade tagit ett jätte skutt på SF kurvan, 34 denna gång, men det kan ber på att jag haft olika BM, som mätt olika. BM trodde att Bäbben kommer att väga 3,4-3,7 kg vid förlossning. Ingen jätte bäbis i alla fall....

• AugustiBäbis

Hej tjejer!

Usch vad det låter jobbigt med amningen som inte vill fungera. Jag vill absolut amma, men det låter inte så kul om det blir riktigt jobbigt.

Har i alla fall gått in i v. 36 nu och mår oförskämt bra. Får nästan dåligt samvete över att jag är hemma med HP. Men å andra sidan hade jag nog aldrig mått så här bra om jag hade jobbat.
    Idag har jag varit och simmat vid våran tomt och spårat med en av hundarna, men nu blir det vila resten av kvällen. Sambon har precis köpt en båt som han håller på att repa, samtidigt som tomten förbereds för plattan som förhoppningsvis snart är gjuten.
    Känner mig så instängd i lägenhet, skulle helst av allt vilja ha flyttat igår....

Men när bäbben kommer är det nog skönt att bo i lägenheten där allt är klart =)

Nu får bäbben komma om ungefär tre veckor, då har jag kanske tid ;)

• AugustiBäbis

Singela: Din stackare! Tur att du i alla fall fick sova en natt! Nu mäste det väl ändå vara nära? Säg åt Bäbben att det är bara att hoppa ut =)

Jag börjar bli lite less på att vara gravid, men inte tillräckligt =) Vi var ut med båten igår och aj aj, vad det kändes i ryggen. Så tyvärr får jag hålla mig på land. I morgon ska jag släpa mig på Nolia *tjurig* det finns så mycket som jag vill titta på.

Har förresten sett på vädret att det inte blir regn förrän tidigast onsdag och jag längtar faktiskt....

Trevlig helg alla!

• AugustiBäbis

Hej!

Jag går också hos Lisbeth, hon är speciell men jag tycker samtidigt att hon är väldigt mån och kunnig. Har hört att många som haft henne inte har varit nöjda medan dom väntat barn, men att hon är jätte bra när man väl har fått och går till BVC.

Konstigt ang. föräldragruppen. Vi fick gå i maj, eftersom dom inte hade någon i sommar. Förra veckan ringde Lisbeth för att kolla en extra gång om vi hade gått, eller om vi ville gå den som startade nu.

Idag har vi varit på Nolia, 6 timmars promenerande. Ryggen är ganska slut, men vi hade tur som fick lite svalare väder i alla fall. Jag köpte jätte fina skinntossor till Bäbben. Kunde inte hålla mig utan köpte 2 par, 0-6 mån och 6 mån-1 år.
    Det var fullt av gravidmagar där, verkar som om var och varannan ska ha barn i höst. En riktig baby boom.

• AugustiBäbis

lhx - stort GRATTIS!!!

Sciarlotta - Lycka till, snart har du din bäbbe hos dig =)

Snart är det inte många kvar på listan före mig =)

Jag har blandade känslor, ena timmen tycker jag att bäbben kan få komma ut när som helst, men i nästa stund tycker jag att det kan få dröja några veckor till. Knasigt! =)

minnapinna: Jag har tecknat trygg hansas gravidförsäkring men direkt bäbben är född kommer jag att teckna deras barnförsäkring. Den är gratis första 6 månaderna, eftersom jag redan betalat för gravidförsäkringen.

• AugustiBäbis

Det tror jag inte. I VäntaBarn försäkringen som jag tecknade ingår en sjuk och olycksfallförsäkring för barnet, fram till dess att barnet är 6 månader. En barnförsäkring är dock mer täckande och därför ska man teckna den direkt efter barnet har fötts. Och har man en Vänta Barn försäkring så får man ha barnförsäkringen gratis fram till 6 månader. Man har alltså dubbla försäkringar under den tiden.

I gratisförsäkringen ingår en livförsäkring tills dess att barnet fyller 6 månader, men inte sjuk och olycksfall. om jag nu fattat det hela rätt.

• AugustiBäbis

Pust! Har precis knatat på stan och tycker att man ser gravid magar över allt. Undrar om det kommer att vara knökfullt på BB?

Det finns så mycket fint som man skulle kunna köpa, men som man inte behöver =)

Sciarlotta: Hoppas att du är inne och föder nu!

jag tycker att det känns som om jag går med en vattenmelon mellan benen och i bland gör det rejält ont. Bäbben ör ju fixerad långt ner, men kanske den sjunker lite ytterligare.

• AugustiBäbis

Nu tycker jag att det är dags för Bäbben att titta ut. Hade hoppats att gårdagens prov skulle sätta igång det, men icke. Här känns ingenting alls....

Försöker med övertalningsmetoden, men Bäbbe verkar bestämt tycka att vi ska vänta till BF och kanske ytterligare några dagar.

Nu är vi redo och jag vill snosa Bäbis!

HelenZ: Lycka till med HP! När jag sökte fick jag besked via telefonen riktigt fort, men det var ju inte under semesterperioden.....

Svar på tråden Luleå del 3