Inlägg från: Niccipicci |Visa alla inlägg
  • Niccipicci

Luleå del 3

Norrskensflicka
    Jag använder Eska Amningsnapp. Finns att köpa på vanliga matvaruaffärer nu också, Kvantum i Boden har jag köpt dom på. Annars har apoteket dom.
    Det ända jag ångrar med dom är att jag inte vande Elliot att suga på både napp och bröst. I mitt fall var det inte såriga bröstvårtor som gjorde att jag började med dom utan att när mjölken rann till ordentligt så fick han inget grepp. Skulle egentligen bara använt dom tills han sugit ut en del sen kört utan den, men det gjorde jag inte och nu när jag försöker amma utan så försöker han greppa en gång, misslyckas och sen bara skriker han helt förbannad . Så det är lite besvärligt att alltid måsta komma ihåg att ta med en sådan vart man än åker.

• Niccipicci

Skrev en gång ett inlägg om att vi hade det trassligt på kvällen med våran Elliot. Fick ett par svar om hur någon av er hade haft det vid samma tidpunkt och hur ni nu hade det eftersom era barn är ett par månader äldre än Elliot. En av er skrev att ni hade haft det på liknande sätt som mig men att nu la ni bara eran lille en viss tid och h*n somnade då direkt. Såg inte alls detta som skryt utan bara att du skrev konkret hur ni hade det just nu, och lite som en tröst att det säkert går över när han blir äldre

Samma ser jag på inläggen som skrivs just nu. Bara mammor som vill berätta hur dom har det just nu hemma med deras barn.

• Niccipicci

Visst är det hemskt att när vi nu äntligen har en supersommar och lite längre dessutom (kommer inte ihåg senast det var så här varmt i Augusti) så är man helt less. Vill också ha lite svalare.
    Här i Boden är det idag 28 grader i skuggan!!!
    Jaja, vi får väl kanske ta och njuta medans vi kan, vi har ju en lååång vinter sen att se fram emot

• Niccipicci

Jaha, var det jag som klippte honom då? Eller har du varit nu nyligen så kanske det var Emma.
    Japp man kan lämna in för bara badning.
    Jag pysslar bara med allt som rör pälsvård och kloklipp och sånt inte hundmassage. Har gått en liten snabbkurs i massage men har bara praktiserat det på mina egna hundar förut. Nu var det längesen.

• Niccipicci

Aquagreen - Aha, men då måste det ha varit jag som klippte.
    Fick vi bråka nått med honom då? Dom där små nakisarna brukar ha en bestämd åsikt vad gäller att bli klippt
    Var in och kikade på honom. Han är så söt. Gillar kineser. Men du har rätt han är inte så hårig. Både bra och dåligt kanske. Han behöver ju inte klippas så ofta då, men synd för dom är ju skitläckra när dom har mycket hår också.

• Niccipicci

Mysiga tjejen - I början var det helt perfekt att vara hundfrisör. Mitt största intresse var hundar, pälsvård och utställningar. Och då att kunna leva på sin hobby kunde ju inte bli bättre. Nu är det mest som med dom flesta jobb. Ibland kul och ibland mindre kul Sen är det ganska krävande på kroppen, speciellt rygg och axlar tar en hel del stryk. Och en rejäl dos tålamod är bra att vara utrustad med också.

HelenZ - Jag kommer nog inte börja med hundmassage, men skulle jag mot förmodan ändra mig så lovar jag att tala om det

• Niccipicci

HelenZ
    Näsfrida har då inte jag skaffat.

Amningskudde sydde jag och köpte en stol och pall och tänkte mig att jag skulle sitta där och amma. Fick aldrig till det med amningskudden jag heller. Jag ligger mest framför tv:n och ammar när jag är hemma.

Lekbåge till babysitterna har jag köpt nu i efterhand. Behövs nog inte från början när dom ändå inte har fixerat blicken.
    Man kan också bara ta ett babygym (sånt i plast) och ställa över så behöver man inte köpa en speciell båge till sittern, så har man till både när dom ligger på golvet och sitter i sittern.

Mitt råd till alla er som är i inköpartagen är att bara köpa det nödvändigaste innan bebben kommer. Man köper lätt på sig för mycket som inte kommer till användning ändå förrän barnet blivit lite större, eller saker som bebisen inte tycker om.
    Jag köpte det mesta plus lite till innan Elliot föddes (trots att alla som hade barn sa att det var onödigt ) men har nu i efterhand fått tänka om.

Svar på tråden Luleå del 3