Luleå del 3
Sciarlotta: på ikea har det en vit uppblåsbar skötbädd "gullunge" för ca 50 kr. Har köpt en och den är fin.
Sciarlotta: på ikea har det en vit uppblåsbar skötbädd "gullunge" för ca 50 kr. Har köpt en och den är fin.
Har inte hört eller sett om profylaxkurser- men kolla med din vårdcentral, bm kanske vet? På barnens hus fanns det en bok om profylax- kostade runt 200 kr- det kanske kan vara ngt? Hade gärna gått en sån kurs, men får knappt gå föräldrakursen pga våran bm "glömde" bort oss.
Är det ngn här som kan rekommendera en bra barnmorska? Har tappat förtroendet för våran, så om någon har ngn bra på lut så tas tips tacksamt emot. Min nuvarande jobbar på porsö vc så helst ingen där..
Tack Ellskling. Min glömde bort oss, och sen ville hon att jag skulle ljuga om att jag har sjukhusskräck för att få besöka förlossningen på sunderbyn. Jag hade hört om henne tidigare, men hon visade sin sämre sida ganska sent för oss..
ja lisbeth- har du haft henne?
Hade annika under lisbeths frånvaro, och hon var ok. Men lisbet skyller på annika en massa grejor..
jo, hade oxå "hört" en del om henne, men hon verkade vara okej till en början.. Men nu har hennes andra sida visat sig.. Min sambo skällde ut henne, så då fick vi tillsist en föräldrakurs ändå. Så vi börjar på måndag och får tre tillfällen. Beräknad bf är 12 september.. Hon tyckte att jag kan gå den själv i september- vilket skämt- bebisen kan ju faktiskt komma lite innan oxå. Och som första gångs förälder så vill iaf jag ha så mycket information som möjligt. Jag kanske överreagerar?
Så känns det som att när hon har varit sjukskriven- så har jag sett henne på tv, hört henne på radion, har hon tid med en massa annat- men glömmer det hon är anställd för..
Häromdan när jag var ditpå koll, så frågade jag lite allmänt om nappar, när/om man ska använda dem. Då fick jag till svar värsta längsta utlägget om att om jag inte inser att man måste amma bebisen flera timmar varje dag, upp till en timma om gången istället för att använda napp och pappan ska använda lillfingret och trycka in i gommen på bebisen. Och att napp bara var till för "oansvariga/ lata föräldrar". Som att jag inte inser att ammningen kommer att ta tid- hur korkad tror hon att man är, och allt det bara för att jag frågade lite allmänt om napp..
Goddag alla, hoppas att ni mår bra. JA- våran bm är inte riktigt klok- så ska försöka byta henne så fort barnet är fött. Efter mycket om och men fick vi föräldrakursen och den börjar imorgon och är i tre måndagar. Har vi tur hinner vi gå färdigt den innan bebisen kommer.. Som tur är så ska det vara 4 st par till som går den- så man slipper sitta där ensammen med henne. Idag kommer min sambo äntligen hem från sthlm- han har jobbat där över sommaren, har saknat honom som f*n.. Så måste sticka nu.. ha det bäst!