Inlägg från: HelenZ |Visa alla inlägg
  • HelenZ

Luleå del 3

sugardynamite: Åhh tjuvkikade nu i ditt album, ser att du har en av varje, jättesöta! 
    men har man en av varje så har man väl kanske inte lika stora "önskningar" om vilken sort det ska bli

Jag blir också glad för vilket som men det finns som sagt en liiiten önskan om kille eftersom det bara föds tjejer i min släkt! (jag har bara systrar, mamma har bara systrar, mina mostrar har bara tjejer o.s.v... sådär håller det på hur långt tillbaka som helst)

I väntan på Albin
  • HelenZ

sugardynamite: Ja det blir en överraskning hursomhelst

Min man ska åka tåg till gävle imorgon kväll och köpa bil, och bila hit upp...så imorgon natt kommer säkert min förlossning igång! hehe

I väntan på Albin
  • HelenZ

sugardynamite: http://www.blocket.se/vi/9599450.htm?ca=1_9_s den är det, men bilden visar inte så mycket  plats för barnvagn och hund iaf! Men det är en bra "förstabil" vi ska uppgradera sen när vi fått ekonomin lite mer i balans, vad har ni för bil nu?

Oj oj att du vågar släppa iväg mannen din! du har väl bara 2 veckor kvar? men livet blir lite mer spännande såhär kanske hehe

I väntan på Albin
  • HelenZ
    blommig: åhh jag har varit/är intresserad av att börja med scrapping men just nu är jag ganska höggravid och problem att sitta upp längre stunder (har ni scrapping i soffläge? hehe) Kostar det nånting att gå ?

Puffalina / Mysiga tjejen: Ja vi får se, det blir min första bil, känns ganska så "avancerat" men en bmw kombi. Hade egentligen velat ha en liten ford fiesta som jag kan repa och skrapa allt jag vill utan att bry mig... Fast jag har faktiskt inte ens körkortet klart ännu hehe har dock övningskört sen urminnes tider... bara varit lat med teori/uppkörnings provet.
    I väntan på Albin
  • HelenZ

Åhhh nu börjar LOST ÄNTLIGEN men jag är ensam hemma, då vågar jag inte se

Förresten nån som sett MOM show på 4+? Fy fasiken vilken ångestframkallande amerikansk smörja, alla morsor så smala och perfekta i pastell färger. *ryser*

I väntan på Albin
  • HelenZ
    Sugardynamite: Ahh på så vis, foglossningen du har, brukar den sitta kvar efter förlossningen också? en del olyckliga har väl kvar foglossningen länge?

Jag har aldrig kört en automat faktiskt så jag har ingen aning om hur det är Men farsan min har sagt att jag ska inte köpa en sån för att det blir så jäkla dyrt om den skulle bli trasig, men som sagt jag är helt novis om automat
    I väntan på Albin
  • HelenZ

Ang. fika så borde jag väl masa mig ur lägenheten... blir väl nästan en av de sista gravid fikan för oss!  (finns ingen som följer med oss på fika med BF i nov-dec)

Bara ni inte är alltför morgonpigga så kommer jag. Vart det är spelar ingen roll.
    Sugardynamite är du bra på att baka? Då kommer jag

I väntan på Albin
  • HelenZ

Nä nu måste jag ut med hunden, måste passa på när det här jäkla regnet har ett litet uppehåll.

I väntan på Albin
  • HelenZ
    Grattis Norskan och Ananis till tjejerna!
    I väntan på Albin
  • HelenZ

Åhh jag vill också ha barn

Vi måste köpa bilbarnstol nu, nån kunnig som kan rekommendera nån?

I väntan på Albin
  • HelenZ

Åhh tack alla för tipsen, hade nog köpt en akta graco med bas annars!

Nu blir det nog en begagnad från blocket, hade gärna köpt en stol som h*n kan ha till 4 års ålder men det får vänta litegrann!

Norskans Silje

http://www.nll.se/webbisar.aspx?id=54707

I väntan på Albin
  • HelenZ

Min moster vägde strax över 5 kilo när hon föddes (det här var början på femtio talet) och då var hon en riktig bjässe, var inte så vanligt då tror jag med stora barn, men hon har alltid mått bra! Hoppas att jag ska få ett "välmående" barn, så man inte behöver oroa sig för deras vikt och så

Fast nån fem kilos vill jag helst inte klämma ut hehe...

Idag har jag gjort högrevs stek på coca cola och apelsin! OJ vad gott det var! *stolt*

I väntan på Albin
  • HelenZ
    Ellskling: ahh där ser man, undra om födsel-vikt är nåt som "går i släkten" ?
    Nåväl man kan väl bara spekulera i det där...
    Som min mamma säger (varje gång hon ringer nuförtiden, dvs varje dag )
    bara barnet är friskt så
    I väntan på Albin
  • HelenZ
    Aquagreen: Wow, vad roligt med en till, lycka till! Jag hade velat ha tätt mellan bebisarna men känner att det här med graviditet tar för lång tid hehe... *less*

Måste säga att gud vad duktiga ni är alla som boar såhär på slutspurten, själv orkar jag bara sova!

Ang. bilbarnstol igen så har jag ändå hört att akta med bas är jättebekväm att ha med sig men jag känner att jag hellre vill satsa pengarna på en stol vi kan ha lääääänge

Men som sagt akta med bas finns begagnad på blocket den med *spanar*
    I väntan på Albin
  • HelenZ

Hej hej allihopa.

Jag undrar lite... Idag så har det "runnit" ur mig ganska mycket, från början påminde det lite om sperma typ men absolut inga mängder eller blodblandat, men ganska slemmigt.
    Slemproppen?

Sen har det fortsatt under dagen att sippra/rinna, har på mig en stor binda, tycker att det luktar ganska starkt om det också. Kan det vara fostervattnet?
    Hmm jag har inga värkar mer än lite molvärk som jag brukar ha varje kväll...

Vad ska jag göra? Ringa förlossningen eller avvakta? Tänk om det är vattnet som försvinner, bebisen behöver väl vatten där i om h*n inte tänkt komma ut än?

hmmm

I väntan på Albin
  • HelenZ

Tack för svar

Jo det sipprar som hela tiden, vill tro att det är flytningar men det kommer så pass mycket så jag undrar om det är möjligt...

Nåväl, ska ringa dom och höra vad som sägs.
    Men som sagt jag har absolut inga värkar eller andra tecken på nåt!

I väntan på Albin
  • HelenZ

Hmm ja det kan ju vara så olika för alla, så man vet väl aldrig...!

Hjälp nu blir jag riktigt nervös!

Har iaf ringt förlossningen och vi ska komma in och kolla om det är vattenavgång, så vi får väl se

*springer runt och yrar här hemma*

Tror säkert att jag är hemma snart igen men om så inte vore fallet kan ni gå och kolla på http://bambug232.blogspot.com/ så kommer jag skicka upp bilder via mobilen så fort jag kan/orkar

kram på alla

I väntan på Albin
  • HelenZ

Nu är vi hemma igen !

Och ja det blev visst konstaterad vattenavång, allting såg bra ut och inga värkar ännu.
    Ska imorrn kl 13 igen för att köra ny ctg kurva... men så inom 3 dagar borde min förlossning satt igång! NERVÖST!

Måste nog köpa bil barnstol imorgon....

I väntan på Albin
  • HelenZ

Nog är det nog på gång alltid...

har försökt sova sen halv tre men har värkar !
    Har klockat dom till ungefär var 6e minut och dom varar i ca 45 sekunder.

Har inte ringt in till förlossningen ännu, försöker härda ut och det går väl ganska bra.

Har tagit 2 alvedon men dom har inte hjälpt nånting.
    Mannen min ligger och sover och jag hoppas han ska få sova ett tag till då han är jättetrött och varit vaken sen 7 igår morse. Det har jag också varit för den delen, lite orolig att min energi ska ta slut när det väl är dags.

Jag hoppar visst före i bf-kön verkar det som

I väntan på Albin
  • HelenZ

tack tack

Jag är fortfarande hemma, förlossningen vill att jag ska vänta "tills jag inte står ut mer"

Tog en lååååååång vaaaaaaarm dusch vid 5 tiden och micrat en blöt handduk (hemmavariant av vetekudde) och legat och kramat den, efter det blev det lite längre mellan värkarna.

Har lyckats sova en timme kanske.

Men så detta är alltså öppningsskedet, fyy vad långt det ska vara!

Hursomhelst åker vi nog in snart så får dom köra en ny ctg kurva på mig,
    om inte annat kanske jag kan få en sovdos så jag orkar föda barn om ett tag!

I väntan på Albin
Svar på tråden Luleå del 3