Luleå del 3
Buhhh, jag trode jag skulle ligga och föda barn nu, istället sitter jag i sängen hemma och tjurar.
I går var vi upp till sunderbyn för jag har haft små vattninga skvättar som kommit, de ville kolla om det var vattnet som börjat komma. Dessutom ville de kolla om min klåda berode på levern. Hade visst lite feber också så de tog blodprover. CTG:n var bra, proverna fina, men inget vatten, så vi fick åka hem igen.
Vaknade i morse av att det blev blött i trosorna, steg upp och gick på toa, såg då att det kommit "rosa vatten" nu. Gick och la mig igen (kl var fem på morgonen...), sen kom det ytterligare några skvättar fram till kl 8, då ringde jag min bm, fick komma på en gång. Hon konstaterade att det måste vara fostervatten (visade ett trosskydd :) och ringde förlossningen, vi skulle åka upp kring lunch. Gick hem igen, hade lite sammandragningar och ytterligare någon skvätt.
Vid lunch åkte vi upp, väldigt förväntansfulla, fick göra CTG, hade sammandragningar var 10:e minut, annars lungt. Visade sig dock att jag hade feber så de tog blodprov som sen visade sig vara bra. Efter låååång väntan fick vi komma in till doktorn och göra UL, hon konstaterade att det var lite vatten, precis på gränsen till för lite. Dock kunde hon inte se något vatten vid undersökningen, så vi fick åka hem igen, utan konstaterad vattenavgång :C. Vi ska upp i morgon för nytt UL och kolla vattenmängden, men jag är så less nu, vill bara grina, varför ska det hålla på och luras?!
Behövde bara skriva av mig lite å klaga...