Inlägg från: Sugardynamite |Visa alla inlägg
  • Sugardynamite

Luleå del 3

Grattis Loverose till flickan!

• Sugardynamite

Tänkte fråga om det inte är några Gravidisar som har lust att träffas också?

Vi är ju så många på det här forumet och jag tycker att det vore roligt att träffas för oss också som fortfarande har bebisen i magen.

Vad sägs?

• Sugardynamite

Vad roligt!! Då blir vi några stycken iallafall. Jobbar alla och så eller? När har ni bäst möjligheter att träffas. Själv jobbar jag sådana där tråkiga 9-5 tider. Så kvällar passar mig bäst, eller på helgen om man vill träffas mitt på dagen.

• Sugardynamite

Torsdag nästa vecka passar mig bra!

• Sugardynamite

Jag kan vid 18.00 så maken hinner komma hem från jobbet och ta över med barnen.

Nästa torsdag kl.18.00. Äta mat eller fika?

• Sugardynamite

tors.31/8 18:00 Roasters

Puffalina
    IaPia
    honungsbebis
    Ananis
    HelenZ
    norskan78(om jag har barnvakt åt sonen)
    Sugardynamite

• Sugardynamite

Jag ringde till Norea barnmorskorna på Sunderbyn förra veckan och de skulle höra av sig så att jag får en tid för samtal. jag känner att klockan tickar iväg. v32 och jag får bara panik av att tänka på att föda fram det här barnet.
    Önskar att jag också kunde se fram emot smärtan som du AugustiBäbis.

• Sugardynamite

HelenZ: jo. jag har fött två barn vaginalt, och det har gått bra men jag har haft så enormt långa förlossningar plus att jag har blivit igångsatt så då känns det väl mer.

Förra gången hade jag faktiskt med mig min bästis som Doula utöver min man såklart. Det var banne mig det bästa beslutet jag har tagit. Hon har också tre barn och kunde stötta mig och hjälpa både mig och maken under förlossningen, plus att dt gjorde att jag aldrig behövde vara själv eftersom jag hela tiden hade antingen henne eller maken i rummet. Det kan jag verkligen rekommendera!

• Sugardynamite

Jättestort GRATTIS till dig Grodan76!!

Det skall bli jättespännande att höra mer om förlossningen.

• Sugardynamite

HelenZ: Om det blir vaginal förlossning den här gången också så tar jag nog Doulan med mig helt klart.
    Hon har inte gått någon utbildning. Det är lite det som är meningen med doula; att det skall vara någon som har fött barn tidigare, som har en positiv upplevelse av sin förlossning, och som inte är medicinskt utbildad som fungerar som länk mellan den födande kvinnan och personalen.
    Min Doula fanns där och visste precis hur jag ville ha min förlossning och kunde coacha mig, stötta mig och påminna mig om saker som vi pratat om som jag uttryckligen sagt att jag ville. Tex att jag ville prova stå på knä för att det skulle gå lite fortare. Det hade jag nog aldrig gjort om det inte var för henne. Hon fanns där hela tiden och hjälpte både mig och min man. Han tyckte det var suveränt att ha henne där eftersom vi alla känner varandra så bra och hon kunde lugna honom och säga vad som händer när jag hade ont och så. Det var nog det bästa av allt med det hela.

Svar på tråden Luleå del 3