Inlägg från: Norrskensflicka |Visa alla inlägg
  • Norrskensflicka

Luleå del 3

Minnapinna: Jag ska skriva en förlossningsberättelse när jag känner att jag orkar.

Aquagreen: Det jag upplevde jobbigt med förlossningen var att allt blev så utdraget. Jag gick med i stort sett konstant smärta i tre dygn. Kunde inte sova vilket gjorde mig helt utmattad och därmed klarar man smärtan oerhört dåligt. Vid varje undersökning var jag bara öppen 1 cm vilket gjorde mig än mer uppgiven. Inget verkade hända och jag fick bara ondare och ondare. Morfinet bet inte på mig och när själva förlossningen satte igång var jag helt utan krafter. Lustgasen hjälpte dom tre första värkarna ungefär. När jag inte ville ha den längre höll dom den mot min mun och sa andas. Jag blev totalt väck. Låg i en dimma av smärta och ville helst av allt bara dö. Fick en EDA och därefter blev allt uthärdligt men fortfarande otroligt jobbigt. Barnmorskan sprang fram och tillbaka i rummet och var borta långa stunder. Så illa att hon till och med höll på missa att barnet var på väg ut. Tack och lov kom en annan bm in och hann hejda förloppet. Vi vet att vår bm inte hade speciellt fullt upp då eftersom en annan bm sa att det var lugnt då och hade också upplevt det märkligt att hon inte var inne hos oss.
    Men men...nu är vår underbara tjej hos oss och jag försöker få tillbaka krafterna och bearbeta förlossningen. Tror att hela alltihop blev lite av en chockupplevelse för mig. Men jag är så tacksam för att jag kämpade på för jag fick ju det bästa priset av alla.

• Norrskensflicka

Aquagreen: tack för stödet. Som tur är så är Milea jätte duktig på att sova längre pass på ca. 3 h så då hinner jag vila en del. Det är skönt!

• Norrskensflicka

Jisses! Hinner ni andra nyblivna mammor med något? Jag hinner knappt sitta en minut vid datorn eller äta. Lillan tar upp all tid. Inte för att jag klagar det minsta, snarare mina bröst som klagar. *ajaj* Har en del problem med amningen. Hoppas att det ska lösa sig så jag kan fortsätta amma. Annars är hon så söt vår lillgumma.

Grattis Fru Johansson och Emmishen till de små pojkarna!

• Norrskensflicka

Minnapinna: Ja det där med planeringen är ytterst knepigt.

Känner mig så olycklig över amningen. Vill ju amma, men jag klarar inte av att ha såhär ont. Stortjuter varje gång jag ska amma och fasar för nätterna som är jobbigast.

• Norrskensflicka

Aquagreen och Niccipicci: Jag har försökt med skydden men hon blir bara förbannad. Jag luftar nästan hela tiden och har försökt handmjölka och få henne att dricka det sen, men det gör henne också arg. Nu har sambon åkt för att köpa ersättning. Orkar inte mera. Vill ju kunna njuta fullt ut av min dotter.

• Norrskensflicka

Fru Johansson: Jag har försökt att trycka fram mjölk i nappen och hon tar den då, men hon har svårt för att suga fram mjölk själv ur den och då blir hon arg.

Ellskling: Ja jag har fått sår. Känns som att någon sågar med en slö såg varje gång hon suger. Ska försöka ge ersättning kombinerat med amma och se om det kanske läker då. Blir till att experimentera.

• Norrskensflicka

Lycka till tjej18.

Fru Johansson: Jag lider med dig. Vet hur det är. Har också haft mjölkstockning. Såriga bröstvårtor har jag ju än. Min mjölkstockning gav med sig då jag lät Milea äta massor. Det var inte skönt men det hjälpte. Försvann på en dag. Nu då jag kompleterar med ersätning för att såren ska läka känns det som att jag håller på få stockning igen. *suck*

• Norrskensflicka

Fru Johansson: Vad skönt att du mår bättre nu. Obehagligt sånt där.

• Norrskensflicka

Tjej18: Grattis till pojken!

• Norrskensflicka

Alltså...har någon annan upptäckt att det måste vara något visst med att ge bort strumpor i present. *fniss* Har ju fått en hel del presenter såhär då man fått en liten och i precis varenda present har det funnits minst ett par strumpor. Nu har lilla Milea cirkus 25 par strumpor och alla är lagom på henne nu. Nästan så man önskar att det ska bli lite kallare ute så att man får använda alla söta strumpor för dom lär ju vara för små då dom väl behövs.

Svar på tråden Luleå del 3