Inlägg från: HelenZ |Visa alla inlägg
  • HelenZ

Luleå del 3

zazu: oooh är det dags för dop? vad skojigt!

jag har varit på långpromenad med astra, lite varmt ute men vi har stannat vid alla sjöar så har hon fått doppa sig

Kostar det nånting att döpa sitt barn? Jag betalar till svenska kyrkan men inte min kille.

• HelenZ

Dunder och blixtar, nu åskar det igen!

• HelenZ

Engla Li: Grattis till jobbet för din man Vart bor ni nu?

Jag har tyvärr aldrig hört talas om att man kan få förtur pga utlands-hemflytt... står inget om det på lulebos hemsida heller.

Men lägenhet går ju att få, ett tips är väl att kolla in www.prylen.net det är vårt annonsblad dit kommer många privata annonser ut på. Varje onsdag går den ut till hela Luleå.
    Och Lulebo, akelius m.m. har du väl redan koll på? Förutom blocket. Lycka till!

• HelenZ

qutecat: Nej, vad jobbigt många kramar till dig

• HelenZ

Engla Li: Jobbigt det där, men ni kanske kan köpa? har din kille fast jobb borde det väl gå att få lån?
    Luleå är en bra marknad att satsa på, dock håller väl priserna på att gå ner litegrann nu då det byggs massa nytt överallt.
    Jag har alltid ångrat att jag inte köpte för 8 år sen när jag flyttade hit, då var det superbilligt.

Hör av dig till David Nilsson på 092010100 (telefonnummer till hans taxibolag som han har) David äger även några hyreshus på Svartöstan och Lövskatan (Jäääääättemysigt!) han kanske kan ha er i åtanke om nåt blir ledigt. Jag har hans mobil nr men vet inte vart det är, men ring 092010100 så kan du få det om det inte är han som svarar.

När är det ni vill flytta hit, nu? Har du kollat på www.prylen.net ? Finns några annonser ute nu men dom brukar bli upptagna på en gång dom kommer ut.

• HelenZ

Engla Li: Eller så får du bita i det sura äpplet och ta en lägenhet på Hertsön, där finns det ledigt Jag startade där en gång sen har jag arbetat mig närmare och närmare stan, fast nu har jag fastnat på Örnäset för jag trivs bra här

• HelenZ

Fru Johansson, stoooooooooooooort grattis till dig! vilken söt kille Kyss

Emmishen: Tror jag sagt grattis till dig men jag säger det igen för säkerhets skullFlört
    men vad jobbigt det där med sunderbyn, vilket datum födde du?
    Grodan 76 grattis till äktenskapet Skrattande

I väntan på Albin
  • HelenZ

Alla ammande:

Men fy vilket jobb det låter som det här med ammande!

"Känns som att någon sågar med en slö såg varje gång hon suger" hehe det låter riktigt plågsamt, har det varit såhär illa för er alla?

Hur överlevde dom förr i tiden utan amningskydd och alla tillbehör?

Hoppas det bättrar på sig för er alla ialllafall.....

*funderar på vad som är nödvändigt att köpa med till BB-väskan*

I väntan på Albin
  • HelenZ

minnapinna: skönt att höra (och bra för dig ) vill så gärna amma men börjar bli lite rädd för att man ska plågas ihjäl av det!

I väntan på Albin
  • HelenZ

Är det någon av er morsor som funderat på babysim?
    Jag är jättesugen på att börja när albin kommer har så mycket planer för att fylla dagarna men jag har förstått att man kanske inte är så sysslolös efter allt har dock redan investerat i ett par bajssäkra badbyxor hehe....

I väntan på Albin
Svar på tråden Luleå del 3