Inlägg från: Norrskensflicka |Visa alla inlägg
  • Norrskensflicka

Luleå del 3

Ja jag måste säga att det verkligen var tur att jag inte köpt så mycket strumpor själv åt Milea. Alla kläder jag fått (massor) är i storlek 62 så när det är dags att ha den storleken kommer jag få byta kläder varje dag för att hinna använda allt.

• Norrskensflicka

Blomman82: Ja precis. Lite trist då man inte kommer hinna använda sina favoritplagg så mycket. Men man ska väl inte klaga.

• Norrskensflicka

Oj det låter som rena drömmen att ha en bebis som sover hela natten. Milea vaknar ca. 5 ggr varje natt och är för det mesta vaken minst en timme varje gång. Hon är ju dock bara 4 veckor, men jag hoppas hon snart börjar sova liite längre stunder.

• Norrskensflicka

Aquagreen: Det är precis så jag gör, men det tycks inte hjälpa. Jag är själv så trött så jag halvsover då hon äter.

• Norrskensflicka

Ainisken: Vi ska också döpa i Svansteins kyrka. Älskar den kyrkan och eftersom vi ska gifta oss i den så vill vi döpa där. Mina föräldrar har också gift sig i den. Vi döper den 2 sep.

• Norrskensflicka

Jag har absolut inte uppfattat att det skryts i denna tråd. Men alla uppfattar vi ju saker på våra egna sätt. Jag får alltid det stöd jag önskar då jag skriver om något jag tycker är jobbigt och är bara glad om andra slipper uppleva samma sak. Dom får gärna berätta att deras barn är snälla och "perfekta" för alla har vi ju barn som är helt perfekta!

Men detta är som sagt bara min åsikt.

• Norrskensflicka

Grattis till er alla som fått era bebisar!

• Norrskensflicka

Hej på er tjejer!

Längesedan jag skrev här. Har läst det ni andra skrivit om förlossningen och bedövning. Jag använde mig av lustgas och EDA. Lustgasen hjälpte inte mycket för mig. EDA:n var nödvändig för att jag överhuvudtaget skulle överleva (nästan iaf). Jag sprack ingenting så det kan ju vara värt att tänka på för er som inte fått bebisen än. Alla spricker inte, fast det visste ni säkert redan. Men det kanske känns skönt att höra någon säga det också.

Annars går allt sin gilla gång här hemma. Milea är så otroligt lugn och snäll. Hon sover kanonbra om nätterna numera. Trodde verkligen inte i början då hon grät mycket att hon skulle bli såhär snäll. Hon ler så fort man pratar med henne och försöker prata tillbaka. Underbart! Såna stunder gör alla jobbiga stunder till bleka minnen.

Längtar massor till Luleå och hoppas att vi kan ordna nån fikaträff då jag dyker upp där nästa gång.

Nu ska jag sluta surra och göra lite middag åt familjen.Ha en bra dag!

• Norrskensflicka

haha...det blev visst en länk där ovan. Missade blanksteget.

• Norrskensflicka

Jag fick också äta middag på förlossningen. Både lunch och middag för den delen. Jag fick känslan av att dom ville trycka i mig hur mycket mat som helst.

• Norrskensflicka

Grattis till de nyfödda bebisarna alla nyblivna bebismammor!

• Norrskensflicka

Smurfjane: Jag håller med dig om akta graco med bas. Jag är super nöjd med vår och tycker inte heller att den är tyngre än någon annan. Min bror har en britax römer till sina flickor och den är tyngre tycker jag.
    För oss var det så att vi inte hade något val. Vår bil har för korta bälten för att kunna ha någon annan bilstol än en med bas. Men jag hade hur som helst tänkt köpa en akta. Men det kan ju vara bra att prova stolen i bilen innan så man vet att den passar.

• Norrskensflicka

Aquagreen - Jag förstår om du vill amma. Det ger så mycket närhet. Jag gjorde så då jag bestämde mig för att börja ge Milea ersättning att jag fortsatte amma ändå. Jag ammar ungefär varannat mål och det fungerar kanon bra. Det känns som att jag fick det bästa ur två världar. Milea får närheten av ammningen och jag kan få "ledigt" ibland då Nicke kan ge ersättning. Om jag får ett till barn hoppas jag kunna göra på samma sätt om det strular med helamning.
    Problemet med detta kan ju vara att barnet börjar föredra flaskan. Milea är dock nöjd med bägge delar just nu.

Hoppas att du blir gravid snart igen! Det är ju underbart med dessa små bebisar!

• Norrskensflicka

HelenZ - Oj vad spännande! Ett stort lycka till nu med förlossningen!

Svar på tråden Luleå del 3